OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) är en medlems- och arbetsgivarorganisation för Sveriges kommuner och regioner. Genom kunskap, råd och service till våra medlemmar stärker vi dem i deras uppdrag att utveckla välfärden för alla medborgare. Vi är en mötesplats för kommuner och regioner och tillsammans utvecklar vi demokrati och välfärd utifrån medborgarnas behov i hela landet. SKR:s vision tar sikte på att det framgångsrika Sverige skapas lokalt. Vi påverkar regering, riksdag och EU genom att ge förslag på hur vi bäst utvecklar demokrati och välfärd.
SKR har ca 500 medarbetare och kontoret är placerat vid Slussen i Stockholm. Som medarbetare på SKR har du flexibilitet att arbeta delvis på kontoret och delvis från annan plats, med utgångspunkt i verksamhetens behov. Hos oss finns möjligheter för dig som vill förändra, förnya och förbättra.
Avdelningen för kommunikation ansvarar för att driva opinion kring viktiga frågor som rör kommuner och regioners verksamhet samt att bidra till utveckling av välfärdens verksamheter hos våra medlemmar. SKR:s kommunikationsavdelning arbetar med stöd och rådgivning till hela SKR. Avdelningen är organiserad i fyra sektioner och består av drygt 65 medarbetare. Vi har en bred verksamhet som bland annat består av intern och extern kommunikation samt också SKR:s kontaktcenter och evenemangsverksamhet.
Att vara mötesplats för kommuner och regioner är en av SKR:s huvuduppdrag och vi har idag ett rikt utbud av konferenser, utbildningar och seminariet för våra medlemmar. SKR erbjuder både större återkommande konferenser och utbildningar inom en rad olika områden. För att vara tillgängliga för hela landet är en stor del av vårt utbud i digital form.
I dag ställs helt nya krav på hur utbudet av kurser och konferenser erbjuds och genomförs och vi har därför ett pågående utvecklingsarbete av våra arbetssätt och tekniska system för att möta efterfrågan. Du har en central roll kring hur denna förnyelse ska förverkligas och har en drivande roll i genomförandet.
ARBETSUPPGIFTER
I det dagliga arbetet ingår att från ax till limpa, projektleda olika typer av evenemang, konferenser och utbildningar, både digitala och på plats. Det innebär rådgivning kring form och genomförande, deltagarhantering, budgetering, beräkna kursavgifter, ta möten med uppdragsgivare, boka lokaler och ha kontakt med konferensanläggningar, på plats ta emot besökare och säkerställa ett evenemangs genomförande, förhandla med leverantörer, löpande hantera frågor från deltagare, genomföra utvärderingar och fakturera deltagare.
Du arbetar mot deadlines och behöver planera ditt arbete väl. Arbetet innebär flera kontaktytor så här blir din serviceförmåga av stor vikt. Du bör också ha arbetat i olika system för att snabbt kunna sätta dig in i rollen. Kring varje evenemang arbetar vi i team om två personer.
KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning gärna inom konferensverksamhet, administration eller liknade med stort intresse för att utveckla kurs- och konferensverksamhet. Du har haft liknande roller i minst tre år.
Du har god IT-vana och har lätt för att sätta dig in i nya system. Erfarenhet av att arbeta i någon form av lärplattform ett stort plus.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommun, region eller annat del av offentlig eller ideell sektor samt att du är intresserad av samhällsfrågor.