OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studentbostadsföretagen är branschorganisationen för alla företag som har studentbostäder. Vårt uppdrag är att inspirera till utveckling och att skapa bättre förutsättningar för våra medlemsföretag, så att de i sin tur kan bidra till att ännu fler studenter får en bra studietid. Kontoret är ett kansli med tre anställda, i tätt samarbete men med egna ansvarsområden.
Om tjänsten
Som projektledare inom event- och affärsutveckling kommer du ha en självständig roll där du har ansvaret för vårt utbud av förmåner och utbildningar. Vi är en liten verksamhet så du kommer jobba tätt tillsammans med VD och kommunikationsansvarig. Våra medlemmar är ett 70-tal bostadsföretag och högskolor över hela landet, som tillsammans representerar 85 procent av landets studentbostäder. Det är en liten men dynamisk marknad och som projektledare är du en nyckelperson i att utveckla kompetens och nätverk i branschen.
I rollen ingår att planera, genomföra och leda våra medlemsträffar och att aktivt hålla kontakten med våra medlemmar. Du samarbetar med partners och leverantörer för att utveckla attraktiva medlemserbjudanden. Det här är en kreativ och initiativtagande roll där du både får skapa nytt och genomföra återkommande arrangemang. I tjänsten ingår såväl projektledning som administrativa sysslor, och att leda möten och presentationer, både digitalt och fysiskt. Tjänsten innebär en del resor, främst inom Sverige.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Projektledning; strategiskt och operativt ansvar för våra medlemsaktiviteter, såsom utbildningar, konferenser och nätverk. Det innebär att driva projekten från ax till limpa, inkl. planering, administration, genomförande och uppföljning av medlemsaktiviteterna.
• Bevaka bostadsmarknaden och scouta ämnen och talare till våra medlemsaktiviteter
• Affärsutveckling och prospektering; nya kunder, tjänster och samarbeten
• Löpande medlemskontakter, inklusive strategi och uppföljning för nöjda medlemmar
• Enklare budget- och prognosarbete
Vi söker dig som
har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande i arbetslivserfarenhet. Du har jobbat med projektledning tidigare, det kan vara inom möten & utbildning men skulle också kunna vara inom kommunikation eller annat relevant område. Du är duktig på kundbemötande, att knyta kontakter, skapa möjligheter och se vad som behöver göras på både kort och lång sikt. Du har en god grundläggande ekonomisk förståelse och är obehindrad i det svenska språket och har goda kunskaper i engelska. En del av tjänsten kommer också vara att tala inför folk och stå på scen för att exempelvis hålla i en presentation eller agera moderator. Om du inte redan har erfarenhet från det sedan tidigare, ser vi att du är nyfiken och redo att lära dig och vidareutvecklas inom detta.
För att trivas i rollen tror vi att du är en engagerad, serviceinriktad och kommunikativ person, som brinner för att skapa välkomnande och professionella möten i både små och stora sammanhang. Vi tror att du är idéspruta som gärna tar egna initiativ och när du har en förankrad idé är du snabb i att gå till handling. Du är prestigelös, har lätt för att samarbeta med olika typer av människor och har ett nyfiket och öppet sätt. Du trivs med att ha en självständig roll där du får ta ett helhetsansvar inom det du gör, samtidigt som du ingår i ett litet och tajt team och vill vara en del av en medlemsorganisation som vill göra skillnad för såväl den enskilda medlemmen som för samhället i stort.
Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Studentbostadsföretagen med Jerrie. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Jonna Berglöv from. den 15 augusti på jonna.berglov@jerrie.se. Du ansöker med bifogat CV via nedanstående länk. Urval sker löpande så ett tips är att söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 22 augusti.