Arbetsbeskrivning
Projektledare externa relationerVi söker en utpräglad projektledartyp med starkt driv och stort intresse för försäljning och nätverkande. Vill du vara med och skapa relationer och öka intäkterna för en av Sveriges största kulturinstitutioner? Sök då tjänsten som projektledare externa relationer på Dramaten!
Om rollen Tjänsten som projektledare externa relationer ingår i försäljningssektionen som är en av tre sektioner på Kommunikationsavdelningen. Sektionens uppdrag är att ansvara för Dramatens försäljning och publikarbete i nära samarbete med sektionerna Kundservice och publikmöte samt PR och marknad. Försäljningssektionen arbetar operativt och strategiskt med aktiviteter för att säkerställa recettintäkter samt söka nya målgrupper och bygga långsiktiga relationer. Sektionen strävar efter att arbeta på ett effektivt, professionellt och enhetligt sätt för att lyfta varumärket Dramaten där intäktsoptimering och datadriven försäljning och utveckling och publikgrupper står i fokus. Som projektledare externa relationer får du en central roll i att bygga och utveckla våra relationer med företag, organisationer, mecenater och andra externa parter. Du ansvarar för att få ihop affären från ax till limpa och bibehålla relationer för att säkerställa fortsatt intresse, engagemang och finansiering.
Ytterligare exempel på arbetsuppgifter är att sätta och följa upp intäktsmål, sälja in uthyrningar till befintliga och nya kunder samt utföra arbete i Dramatens CRM- och säljsystem som bokningar, registervård och hantering av kunddata.
Vad vi söker Dramaten söker dig som har relevant utbildning inom försäljning, marknadsföring, företagsekonomi eller motsvarande. Du har minst 5 års erfarenhet av försäljning i syfte att öka intäkter och en stark förmåga att bygga och vårda långsiktiga relationer. Din helhetsförståelse för kund, marknad och affär är en förutsättning för att fungera i rollen och något du motiveras av. Du har mycket goda erfarenheter att driva projekt från idé till genomförande och arbetar självständigt och förtroendeingivande. Du har erfarenhet av avtalsskrivning och förhandling.
Som person är du kreativ och lösningsorienterad med starkt intresse för kultur och scenkonst. Du är strukturerad och noggrann med god administrativ förmåga. Vi söker dig som har lätt för att skapa goda samarbeten både internt och externt.
Det är meriterande att ha erfarenhet av digital marknadsföring samt att ha ett starkt eget nätverk.
Vad vi erbjuder Dramaten erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats där vi från våra olika professioner arbetar gemensamt med att skapa förutsättningar för unik scenkonst. Vi välkomnar och värdesätter olika perspektiv, kompetenser, erfarenheter och berättelser och arbetar aktivt med inkludering, mångfald och tillgänglighet för en god arbetsmiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal med Scen & Film, DIK och Musikerförbundet.
Varmt välkommen med din ansökan! Du ansöker med CV längre ned, vi tar ej emot personliga brev, däremot ber vi dig besvara några korta frågor i samband med din ansökan.
Sista ansökningsdag är 18 oktober 2024.
Frågor om tjänsten och rekryteringsprocessen besvaras av Jennie Rausner, försäljningschef, jennie.rausner@dramaten.seVänligen notera att i enlighet med hantering av personuppgifter (GDPR) har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.