OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
q
Är du en Facility Manager/Projektledare som arbetar både operativt och strategiskt och är på jakt efter nya utmaningar? Då kan Lidl vara något för dig!
Din roll
Som Projektledare/Facility Manager kommer du att ingå i processteamet inom Facility Management för Lidl Sveriges huvudkontor. Inom teamet ligger tjänsten/rollen som Facility Manager för huvudkontoret. Målet är att ge våra kollegor så bra förutsättningar som möjligt att arbeta och verka på kontoret samt att fastigheten drivs och förvaltas kostnadseffektivt och säkert. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Barkarby Järfälla.
Ditt arbete som Projektledare/Facility Manager består primärt av att arbeta operativt och i vissa fall strategiskt med drift och förvaltning av vårt huvudkontor. Det innebär bland annat att tillse att befintliga funktioner fungerar och att nya funktioner implementeras vid behov samt i förekommande fall upprätta rutiner och processer. Förekommande uppgifter är många gånger i projektform och drivs i stor utsträckning självständigt för att uppnå uppsatta mål inom budget, tid och till rätt kvalité t.ex. upphandla tjänster, verksamhetsanpassningar och andra underhållsprojekt.
Tjänsten inkluderar mycket kontakt med andra avdelningar, även internationellt och du ser därför det som en självklarhet att agera som kontaktperson och stöd inom ditt område.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* Agera beställare och kravställare
* Projektleda lokalanpassningsprojekt
* Genomföra upphandlingar/förhandlingar
* Uppföljning och genomförande av drift– och myndighetskrav
* Uppföljning av tjänsteleveranser
* Bidra till och genomföra utvecklingsarbete för fastighet och leverans
* Kontakt för fastighet-/FM relevanta ärenden
Din profil
För att passa i rollen ser vi att du har:
* Akademisk utbildning med inriktning mot Facility Management/fastighetsförvaltning/projektledning eller motsvarande erfarenhet av att leda projekt och haft en roll som beställare
* Mycket goda kunskaper i Officepaketet
* Goda kunskaper i det svenska och engelska språket
* Körkort B är ett krav då resor kan förekomma i tjänsten
* God samarbets- och kommunikationsförmåga och trivs att arbeta både i team såväl som självständigt
* Bra problemlösningsförmåga och hög kvalitetsmedvetenhet
* Teknisk kunskap kring exempelvis fastighetsteknik är meriterande men inget krav
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem.
Vill du vara med på vår resa?
Om ditt svar är ja, då söker du jobbet så här:
* Gå in via länken ”ansök nu”
* Fyll i formuläret
* Bifoga CV
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående enligt överenskommelse. Denna rekrytering sker med löpande urval, varför vi gärna ser att du skickar din ansökan snarast, dock senast den 2022-12-15.
Vår rekryteringsprocess består av telefonintervju, urvalstester, personlig intervju och referenstagning.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta Rekryteringsteamet på mail: jobb@lidl.se.
Vi ser fram emot din ansökan!