OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folke Bernadotteakademin är en statlig myndighet med den övergripande uppgiften att stärka Sveriges och det internationella samfundets förmåga inom området internationell konflikt- och krishantering, med en särskild inriktning på fredsinsatser. Akademin fungerar som en plattform för samverkan mellan svenska myndigheter och organisationer samt deras utländska samarbetspartners. De huvudsakliga ansvarsområdena är nationell samverkan och samordning, gemensam utbildning och övning, samt forskning, studier och metodutveckling. Akademin utgör svensk kontaktpunkt gentemot internationella organisationer såsom FN, EU, OSSE och NATO. Den spelar en särskilt viktig roll i det utvecklingsarbete som pågår inom EU för att utbilda och träna experter i civila krishanteringsinsatser.
Folke Bernadotteakademin har sitt huvudkontor på Sandö i Kramfors kommun
Folke Bernadotteakademin har erhållit medel från Kulturdepartementet för uppbyggnad av ett digitalt forskningsarkiv om svenskt deltagande i internationella fredsbevarande operationer.
Tjänsten som projektledare innebär att leda och planera projektet samt att ha personalansvar för 3 projektmedarbetare. I projektet består arbetsuppgifterna av registrering, indexering, skanning och bildbearbetning av arkivhandlingar från olika arkivinstitutioner. Ordnande och förtecknande av arkiv kan även förekomma.
Din profil
" Gymnasieutbildning samt gärna högskolestudier inom i första hand arkivvetenskap, statskunskap eller motsvarande.
" Erfarenhet av arbetsledning, arbete inom arkivverksamhet samt datorvana och arbete med digitala bildbehandlingsprogram är meriterande.
" Viktiga personliga egenskaper är planerings- och samordningsförmåga samt god samarbetsförmåga.
Projektet bedrivs i nära samarbete med Landsarkivet i Härnösand. Arbetsplatsen är belägen i Landsarkivets lokaler. Innehav av körkort erfordras.
Tillträde 19 juni eller enligt överenskommelse. Projektanställning i första hand fram till 31 december 2006. Projektet beräknas pågå sammanlagt 2 - 3 år beroende på finansieringsmöjligheterna, varför goda möjligheter till förlängning kan påräknas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tjänstens innehåll - Gabriela Elroy, Bitr. utbildningschef
+46 612 823 04
Praktiska frågor - Siri Lundberg, Personalhandläggare
+46(0)705751645
Representant SACO-S Adam Olsson,
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karolin Lindberg, Personalhandläggare
+46 70 574 60 16
Tjänstens innehåll - Anna Norberg, Tf. Personalchef
+46 72 511 97 50
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Praktiska frågor - Karin Arnlund, Personalhandläggare
+46 72 241 85 04
Tjänstens innehåll - Richard Zajac-Sannerholm, Programansvarig
+46 70 286 14 66
Fackliga frågor - Adam Olsson, Representant lokala SACO-S
+46 70 558 39 96
Tjänstens innehåll - Marianne Kihlberg, Kommunikationschef
+46 70 618 23 01