OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den digitala utvecklingen inom vård och omsorg är ett prioriterat område och en viktig pusselbit för att möta framtidens utmaningar inom kompetensförsörjning. Som projektledare driver du utvecklingen av smarta digitala lösningar som underlättar för kunden och möjliggör för medarbetarna att fokusera på målgruppen, där de behövs som mest.
Enheten Digital utveckling arbetar med välfärdsteknologi, systemförvaltning och projektledning. Vi arbetar övergripande för alla verksamheter inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten består av 18 medarbetare och vi som jobbar här är projektledare, utvecklingsledare, objektledare, objektsspecialister och IKT-strateg. Vi är en arbetsgrupp med hög ambitionsnivå och bred kompetens. Tillsammans arbetar vi för en bra leverans till verksamheterna. Vi är stolta över vårt fina arbetsklimat som präglas av engagemang och arbetsglädje.
ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare har du en omväxlande vardag med intressanta uppgifter som får stor betydelse för den digitala utvecklingen inom vård och omsorg. Du driver olika projekt och mindre uppdrag inom digitalisering med syftet att uppnå uppsatta mål och skapa förändrade arbetssätt. Projekten kan vara kopplade till exempelvis verksamhetssystem eller trygghetsskapande teknik. Du följer projekt från uppstart fram till genomförande och implementering. Vi använder projektmodellen Pejl. Vid upphandlingar har du stöd av kompetens inom upphandling och juridik.
Verksamheterna är representerade i styrgrupper och referensgrupper vilket skapar en stark förankring av verksamheternas behov i projekten. Du är skicklig på förändringsledning och har förståelse för vad verksamheterna behöver och underlättar för dem med tydlig kommunikation och struktur. I rollen ingår att sammanställa dokumentation och även att i olika sammanhang ha muntliga framföranden. Det är bra om du är van vid att utforma pedagogiskt utbildningsmaterial.
KVALIFIKATIONER
Att anpassa sig vid förändrade förutsättningar i projekt är en del av vardagen och du behåller lugnet och kan med gott omdöme fokusera på rätt saker. Du har erfarenhet av att driva projekt och kanske även inom området vård och omsorg. Med fördel har du arbetat inom kommunal verksamhet. Digitalisering är ett område som intresserar dig och som du har kunskap inom. Du har passande högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom exempelvis vård och omsorg eller systemvetenskap. Det är bra om du har utbildning i projektledning och tjänstedesign.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriär
I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bemanningsenheten reception