Projektledare för digitalisering av myndigheters ärendehantering

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation

Vi bygger framtidens informationssamhälle

Ida Infront bygger framtidens informationssamhälle med iipax – en produkt för digitalsmarta myndigheter. Vi är ett väletablerat företag som främst erbjuder IT-lösningar till nordiska myndigheter. Lösningarna baseras på vår egen produkt iipax som har funktioner för säkert informationsutbyte, effektiv ärendehantering och hållbar e-arkivering. Syftet med våra IT-lösningar är att förenkla och effektivisera såväl myndigheternas som medborgarnas vardag.

Ida Infront grundades 1984 och har idag ca 130 medarbetare i Linköping, Stockholm och Mumbai. Företaget är en del av Addnode Group vars aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.

Ida Infront söker nu en erfaren projektledare och Team Lead, med placering i Linköping eller Stockholm. Vi erbjuder dig stora möjligheter att vara med och påverka, ett utmanande och utvecklande jobb, i ett väletablerat och stabilt företag.

Vill du ha en central roll i verksamheten och projektleda utvecklingen av stora samhällsviktiga system så kan det här vara en möjlighet för dig! Vår produktfamilj iipax möjliggör bland annat främjande av svensk export genom att hjälpa svenska företag att genomföra säkra exportaffärer. Den möjliggör för elnätsföretag att ansöka om att få bygga ut Sveriges elnät samt för immigranter att få sin examen översatt i det svenska utbildningssystemet.

Det finns många fördelar med att arbeta hos oss. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Vi är verkligen stolta över den samhällsnytta våra system bidrar till. Vi är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda, och vi satsar på vårt ledarskap samt på att ge våra medarbetare goda möjligheter till kompetensutveckling.

Du får en god introduktion av dina kollegor och via Ida University som är ett skräddarsytt introduktionsprogram för att komma in i arbetet och fortsätta utvecklas med oss.

Du är placerad på något av våra kontor i centrala Linköping eller centrala Stockholm. Det funkar även fint att jobba på distans från ditt hemmakontor eller någon annanstans där du trivs att jobba.

Rollbeskrivning

Som projektledare är du ansvarig för leveransen till flera av våra kunder. Du ansvarar brett från kundbeställning, till planering, genomförande och avslut av uppdragen. Det kan röra sig om utvecklingsprojekt, tillvalsbeställningar eller andra tjänster till befintlig kund alternativt nyimplementationer hos nya kunder. Du är central i kommunikationen med kund och internt.

Hur många projekt du kommer att leda beror på projektens storlek. Du arbetar utifrån vår interna metod för projektstyrning, där det finns utrymme för flexibilitet att lägga upp arbetet tillsammans med kundens önskemål. Du rapporterar till Leveranschefen inom affärsområdet Case Management och samverkar även med andra projektledare och team för kunskapsspridning, coachning och förbättringsarbete.

Du kommer även ha rollen som Team Lead där du skapar förutsättningar för ett välfungerande utvecklingsteam. Du verkar för att stärka gemenskapen samt att effektivisera processer och arbetssätt. I rollen ingår även planering och prioritering tillsammans med ledningen.

Din bakgrund

Vi söker dig som har erfarenhet av att leda IT-projekt samt högskole- eller universitetsutbildning med inriktning mot IT eller ekonomi. Det är meriterande om du har erfarenhet av genomförande av IT-projekt hos myndigheter. Det är också en stor fördel om du har erfarenhet av att leda team som arbetar utifrån agila utvecklingsmetoder.

Personliga förmågor

Som person ser vi att du är ansvarstagande, självgående och strukturerad samt affärsmässig med en god förmåga att skapa väl fungerande kundrelationer. Dessutom önskar vi att du har ledaregenskaper, är serviceinriktad och duktig på att kommunicera både internt och gentemot kund. För att lyckas i rollen som projektledare krävs även att du är proaktiv och har en förmåga att förutse och avstyra problem innan de uppstår.

Du har svenskt medborgarskap, vilket krävs för att arbeta i våra säkerhetsklassade projekt.

Våra kunder litar på oss och vi litar på dig!

Ansökan

Ida Infront anser att mångfald berikar verksamheten och välkomnar sökande med olika bakgrund, kön, erfarenhet samt personliga egenskaper.

Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Vid frågor om jobbet eller oss, kontakta Leveranschef Marie Gustafsson.
Mail: marie.gustafsson@idainfront.se, tfn: 0722 35 66 74.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Tingéus
jenny.tingeus@idainfront.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ida Infront
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 15 december 2022

Besöksadress

St. Larsgatan 18
None

Postadress

St. Larsgatan 18
Linköping, 58224

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024