OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Infratek bidrar till att det moderna samhället ska fungera så bra som möjligt. Vi bygger, driftar och underhåller kritisk infrastruktur. Det rör sig om strömförsörjning, järnvägssystem, elsäkerhet, gatubelysning, laddstationer för elbilar eller tunnelsäkerhet. Infratek erbjuder många olika tjänster inom projektledning, kvalitetskontroll, montagearbete och underhåll. Vi är leverantörsoberoende och samarbetar med alla aktörer i branschen. Vi är ett lag på 1400 anställda, fördelat på 40 avdelningar i Norden, och en samlad omsättning på ca 3 miljarder NOK. Infratek expanderar och får ständigt nya projekt och uppdrag i Norge, Sverige och Finland. På Infratek jobbar vi gärna tvärs över landsgränser och mellan olika avdelningar i varje land. Läs mer på www.infratek.se.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en projektledare för digitaliseringen av serviceprocessen i Sverige. Du erbjuds en ny spännande tjänst där du är med på digitaliseringsresan inom Infratek!
Du kommer att ansvara för att implementera under ett par år, och senare förvalta företagets serviceordersystem. Detta innebär mer konkret att du tillsammans med projektgruppen, sju personer varav tre i Sverige, kommer att skapa en digital plattform för att konfigurera IFS (verksamhetssystemet) tillsammans med kundernas system i alla tjänsteuppdrag.
Vi ser helst att du har kunskap om IFS (speciellt servicemodulen) men kunskaper inom SAP, alternativt Agresso, Oracle eller andra större ERP system kan vara aktuellt.
Det är även en fördel om du har erfarenheter inom följande områden:
- Allmän organisation och processerfarenhet
- Inköpsprocesser/procedurer
- Fakturering och andra finansiella processer
- Tjänsteorienterade företag
Tjänsten ingår i enheten"Business System". Infrateks Stockholmskontor ligger i Västberga. Vissa resor förekommer, särskilt till huvudkontoret i Oslo men även till andra avdelningar i Götaland och Svealand.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med affärssystem, speciellt servicemodulen i IFS. Alternativt har du arbetat i ovan nämnda system.
Som person är du kommunikativ och tycker att det är roligt att påverka. Vi tror dessutom att du har lätt för att planera, lösa problem mot ett givet mål samt att du trivs med att jobba i team.
Du är generellt intresserad av att orientera dig inom system.
Troligtvis har du en akademisk utbildning, tex Ingenjör eller ekonom med systemerfarenhet.
Du kanske arbetar som konsult idag men tilltalas av en roll där du får ingå i en linjeorganisation och samtidigt driva projekt.
Du erbjuds
NÄRVARO, ARBETSGLÄDJE och RÖRELSE det är våra kärnvärden som sätter kulturen och karaktären på Infratek. Att vara synlig och finnas till hands för såväl kunder som kollegor, att ha nära till skratt och uppmuntra varandra och att vara flexibel i en bransch som ständigt rör på sig – det är Infratek.
"Du som medarbetare är vår absolut viktigaste tillgång. För att säkerställa att du får en bra start på Infratek, har vi ett utbildningsprogram där du introduceras till allt från vilken roll vi har i samhället till hur du löser praktiska uppgifter i vardagen. Genom att använda Facebook at work som ett komplement till vårt intranät, skapar vi även en transparent och öppen kultur där det är högt i tak och allas röst blir hörd. Det är viktigt för oss."
I den här rekryteringen sammarbetar vi med Jurek Executive Search.
Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Gunilla von Gegerfelt på tel 073 988 85 94, mail: gunilla.von.gegerfelt@jurekexecutive.se
Start:
Enligt överenskommelse
Lön:
Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag
23 december 2016
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44