OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans för en hållbar framtid! Länsstyrelsens cirka 250 medarbetare arbetar med värdeorden respekt, professionalitet och öppenhet.
Länsstyrelsen består av sju enheter. En av dem är Naturvårdsenheten som förvaltar våra klövvilts- och rovdjursstammar, skyddar och förvaltar värdefull natur och statens leder i fjällen, utfärdar tillstånd och dispenser samt bedriver tillsyn. Naturvårdsenheten består av drygt 50 medarbetare. Utöver enhetschef finns en biträdande enhetschef samt tre funktionschefer med verksamhets- och personalansvar.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en projektledare för att driva olika typer av anläggningsarbeten i syfte att förbättra tillgängligheten till våra skyddade områden. Det kan handla om upprustning av vägar, anläggning av parkeringar, upphandla byggentreprenader gällande renovering av ramper, hus och broar mm.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har projektledarvana och relevanta kunskaper om byggentreprenader. Vi tror att du har en bakgrund som byggingenjör eller arbetat med markentreprenader på företag eller myndighet. Ett krav är att du har dokumenterad kunskap om upphandling och erfarenhet av byggsamordning.
Du har god förmåga att samarbeta och skapa goda relationer externt och internt och du kan arbeta både självständigt och i grupp. Du är flexibel, noggrann och har lätt för att skaffa dig överblick i ditt arbete. Du kan också uttrycka dig väl i tal och skrift och har förmåga att arbeta utifrån givna ramar och processer. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du har ett stort intresse för natur-och kulturmiljöer. Det är även en merit om du har kunskap om tillgängligsanpassning och funktionsvariationer samt de utmaningar som finns när besöksmål ska göras tillgängliga för alla.
Körkort för personbil är ett krav.
Övrigt
Anställningsform: Allmän visstidsanställning, två år, heltid.
Tillträde: Snarast efter överenskommelse.
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 17 januari 2021.
Ansökan görs via rekryteringssystemet ReachMee. Ansök genom att klicka på knappen Ansök längst ner på sidan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Länsstyrelsen är regeringens representant på regional nivå och har som uppdrag att utveckla länet, att verka för att de nationella politiska målen får genomslag i länet och att vara förvaltningsmyndighet.
Respekt, professionalitet och öppenhet är vägledande i vårt arbete och vårt förhållningssätt till varandra, medborgarna och andra intressenter. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering och vill ta tillvara de kvalitéer som mångfald tillför verksamheten, bland annat värdesätter vi kunskaper i sydsamiska.
Läs mer: http://www.lansstyrelsen.se/jamtland
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter: www.lansstyrelsen.se/dataskydd
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Sandell, Biträdande enhetschef
010-225 32 97
Maria Ljung Westin, Handläggare
010-225 33 48
Dick Granqvist, SACO
010-225 32 55
Gunilla Karlsson, TCO/ST
010-225 32 15
Magnus Lindow, Enhetschef
010-225 32 25
Katarina Fredriksson, Biträdande enhetschef
010-225 32 52
Simon Keskitalo, Projektledare krisberedskap
010-225 32 75
Fackliga företrädare, Nås via växel
010-225 30 00
Christina Hedin ,
010-225 32 64
Tobias Karlsson ,
010-225 34 23