Projektledare för Export till Weland Solutions

Projektledare för Export till Weland Solutions

Arbetsbeskrivning

Inledning

Här är rollen för dig som trivs med att vara spindeln i nätet! Vill du säkerställa goda samarbeten internationellt hos en modern och flexibel arbetsgivare? Läs då vidare!

Välkommen med din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Information om tjänsten

Weland Solutions är en svensk tillverkare av hissautomater som effektiviserar lagerhantering och logistik inom industri och e-handel. Med våra produkter kan kunderna spara upp till 90% golvyta, förenkla hanteringen, öka plockfrekvensen, minimera felplocket och optimera arbetsmiljön. Vi arbetar mot stora företag inom bilindustrin, flygplatser samt ledande företag inom hissbranschen för att nämna några.

Redan 1999 startade Compact Logistic System AB. Weland Solutions AB blev vårt nya namn 2018. Namnet speglar bättre det globala företag vi är idag, med representation i 14 länder och distribution till ytterligare sex. Vi har en årsomsättning på ca 200 MSEK och är 63 anställda. Våra egna försäljningskontor ligger i Göteborg, Västerås och Gislaved. Trots vårt Internationella varumärke sker fortfarande all vår utveckling, konstruktion och tillverkning i Gislaved.

I Gislaved erbjuds du ditt eget kontor i företagets fina lokaler! Den största delen av ditt arbete kan utföras digital, resor utomlands kan förekomma ett par gånger per år. Du erbjuds en stor flexibilitet i ditt arbete.

Vi erbjuder dig

I rollen som projektledare på Weland Solutions kommer du vara en viktig del av den satsning som är påbörjad. Det är en social roll med mycket kunddialog och du spenderar dina dagar med kompetenta kollegor som kommer stötta dig och se till att du lyckas i rollen. Utöver förmåner såsom friskvårdsbidrag och personalaktiviteter sitter du i riktigt fräscha och moderna lokaler med härliga kollegor och ledning.


Arbetsuppgifter

Cykeln går från försäljning – till teknisk specifikation - till projektnummer där projektledaren tar vid. Du äger sedan projektet och kontaktar IT-avdelningen hos återförsäljaren, ser till att leveranserna sker i rätt tid och att fabriken är redo att ta emot varorna samt planeringen med återförsäljaren. Dina projekt kan vara i allt från 8–30 veckor och du hanterar cirka 5 projekt per vecka.

Du planerar med hjälp av exempelvis Gantt-scheman samt Excel för att skapa god struktur i arbetet. Du förväntas finnas tillgänglig vid behov till våra kunder, då du är deras närmsta kontaktperson hos oss.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har god förmåga att driva projekt i hamn genom planering, kommunikation och uppföljning. Som person tror vi att du är framåt och gillar att arbeta nära kunder och partners – då kommer du att trivas hos oss! Om du tidigare arbetat i närliggande branscher och har viss inblick i projektets alla delar är det meriterande, men inget krav för tjänsten.

Det viktigaste är din förmåga att driva säkerställa framgångsrika projekt och ta viktiga dialoger med berörda parter. Då våra kunder finns utomlands är det ett krav för tjänsten att du kan kommunicera flytande engelska i tal och skrift.

Övrigt

• Ort: Kontoret finns i Gisslaved, men vi är öppen för annan ort
• Heltid, rekrytering
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Elin Eriksson: elin.eriksson@simplifiedco.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplified
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 17 december 2022

Postadress

Sonja Kovalevskys gata 3
Stockholm, 11365

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Projektledare till snabbväxande bolag!

Projektledare till snabbväxande bolag!

25 november 2024