OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en viktig länk mellan människor och kommuner och ska se till att regeringens och riksdagens beslut, som påverkar länet, får så bra effekt som möjligt. Vi arbetar för ett långsiktigt hållbart samhälle genom kunskapsförmedling, tillsyn, utveckling och samordning inom många samhällsområden. Hos oss arbetar drygt 140 personer och vår chef är landshövding Anders Flanking .
Projektledare för Greppa Näringen
Landsbygdsenhetens övergripande uppdrag är att arbeta regionalt för EU:s och Sveriges jordbruks- och landsbygdspolitik. Verksamheten omfattar handläggning av direktstöd till jordbrukare, handläggning av stöd i landsbygdsprogrammet samt projekt som omfattar rådgivning, kurser och informationsinsatser. Uppdraget omfattar också veterinära frågor såsom djurskydd, livsmedel, smittskydd och förprövning av djurstallar. Målet är att lantbruket ska bli konkurrenskraftigt och långsiktigt hållbart. Enheten består idag av 26 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Du har huvudansvaret för att leda, samordna och administrera rådgivnings- och kompetensutvecklingsinsatser inom Greppa Näringen. Greppa Näringen är ett rådgivningsprojekt som erbjuder kostnadsfri rådgivning till lantbrukare. Projektet är ett samarbete mellan Jordbruksverket, LRF, länsstyrelserna och andra företag inom lantbruksbranschen.
Dina arbetsuppgifter är att informera om och marknadsföra möjligheterna för lantbrukare att få kompetensutveckling i form av kurser och individuell rådgivning. Du kommer också att genomföra egna aktiviteter och rådgivningar.
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp som arbetar med kompetensutveckling inom landsbygdsprogrammet. Vi strävar mot en flexibel organisation med syfte att kunna hantera nya uppdrag eller inriktningar från nationell nivå. Därför kan dina arbetsuppgifter komma att ändras utifrån nya behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning agronom eller lantmästare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning samt rådgivning och kursverksamhet. Det är meriterande om du har jobbat med offentlig upphandling.
Det är viktigt att du har ett gott kundbemötande och är serviceinriktad.
Vidare är du kommunikativ och bra att på att uttrycka dig både i tal och skrift. Du arbetar strukturerat, är ansvarstagande och har ett kvalitetstänk. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
B-körkort och god datorvana krävs för anställningen.
ÖVRIGT
Länsstyrelsen på Gotland erbjuder en trivsam arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter. För att arbeta hos oss ska du dela Länsstyrelsens värderingar om människors lika värde.
Du ska dela den statliga värdegrunden och ha förståelse för rollen som statlig tjänsteperson.
Inför rekryteringsarbetet har Länsstyrelsen i Gotlands län tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Lena Fritz
010-223 92 23
Ingunn Tryggvadotter
010-223 92 29
Annika Broms
010-223 92 45
Daniel Nygren
010-223 92 76
Mattias Vejlens
010-223 93 03
Karin Fager
010-223 92 22
Linda Larsson
010-223 92 57
HR-chef Jenny Frölich
010-223 9224
SACO Annika Broms
010-223 92 45
ST Erling Ahlqvist
010-223 92 01