Projektledare för Heltid som norm

Projektledare för Heltid som norm

Arbetsbeskrivning

Rättvik – där tradition möter framtid!
Här finns de mest attraktiva boendemiljöerna med hög livskvalitet, trygghet och service för våra invånare och besökare; mycket tack vare vårt gedigna hållbarhetsarbete.



Beskrivning
För att säkra Rättvik kommuns möjlighet att behålla och rekrytera kompetenta medarbetare både på kort och lång sikt behöver Rättviks kommun kunna erbjuda anställning på heltid.

Ett steg i kompetensförsörjningsarbetet är att införa Heltid som norm inom Kommunals avtalsområde där fokus kommer ligga på bland annat jämställdhet, god arbetsmiljö och kontinuitet i verksamheten.

I detta arbete erbjuder Sveriges kommuner och regioner (SKR) stöd, inspiration och uppföljning i form av olika konferenser och stödmaterial, som kan bidra till att stärka det lokala arbetet.

Är du rätt person för detta viktiga uppdrag? 



Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare kommer du inledningsvis att skapa verktyg och förbereda införandet av heltid som norm inom Kommunals avtalsområde med början inom Socialförvaltningen för att så småningom även innefatta fler av kommunens verksamheter. Primärt leder, stöttar, planerar, förankrar och driver du projektet tillsammans med kommunal i tät dialog med våra chefer och politiker.

Du arbetar för att skapa förtroende och struktur där vi i samverkan med fackförbundet Kommunal hittar lösningar på utmaningar i genomförandet av projektet. I ditt ansvar ingår även ansvar för administrationen, den ekonomiska redovisningen, återkoppling kring handlingsplanen för införandet av heltid (som norm) samt att utreda bemanningsfrågor.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk utbildning för uppdraget eller erfarenhet som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av projektledning eller förändringsprocesser. Det är meriterande om du har kompetens och/eller erfarenhet av personal- och bemanningsekonomi, arbetsmiljöfrågor samt arbetsrätt. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom kommunal eller annan politiskt styrd verksamhet.

Eftersom arbetet är av både strategisk och operativ karaktär ser vi förmågor som strukturerad och lösningsfokuserad som extra viktiga. Att du behärskar svenska språket i tal och skrift ser vi som en förutsättning för att klara uppdraget. Vi tror du kommer trivas bäst i rollen om du är relationsskapande samt tycker om att driva processer från start till slut!

Om arbetsgivaren:

I Rättviks kommun skapar vi förutsättningar för utvecklande arbetsplatser med trygga ledare och medarbetare.
Vi värnar om varandras arbetsmiljö och vill att alla medarbetare ska trivas och utvecklas hos oss.
För oss är det viktigt att alla går till jobbet med en positiv känsla och känner arbetsglädje.
Vi skapar livskvalitet och gör skillnad för människor varje dag, vi har Sveriges Viktigaste Jobb!

Sammanfattning

Liknande jobb


Agile Delivery Lead

Agile Delivery Lead

14 november 2024

Agile Delivery Lead

Agile Delivery Lead

14 november 2024

Intelligent Automation Development Leader

Intelligent Automation Development Leader

14 november 2024

13 november 2024