OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en projektledare för implementering av HR-system till vår kund. Tjänsten är ett bemanningsuppdrag på heltid med start mitten av augusti och beräknas hålla på i 12 månader. Arbetsplatsen är flexibel med möjlighet att arbeta hemifrån , från Stockholms kontoret eller Strömsholm, dock förväntas man vara på Strömsholm med teamet 2-3 dagar i veckan.
Arbetsbeskrivning
I rollen som projektledare hos vår kund kommer du vara en viktig länk mellan det globala teamet för HR-systemet som finns i Storbritannien och det lokala teamet i Sverige. Mer detaljerat innebär tjänsten:
* Att leda detaljplanering och leverans av HR systemet i Sverige
* Att ansvara för Sveriges projektledning, vilket innebär uppföljning av budget, lägesrapport till både svensk och global PMO.
* Att ha översyn över det svenska projektteamets uppgifter, risker, problem och rapporterar veckovis på projektmöten.
* Att hantera projektet genom milstolpar och centrala programsteg som säkerställer att projektet förblir på rätt spår samt av utmärkt kvalitet
* Att övervaka efterlevnaden av projektet mot koncernens och Sveriges lagar, avtal, policyer och standarder, till exempel GDPR
* Att rapportera till det globala programmets PMO. Ta en aktiv roll i ärendelösning, planering och vägledning av projektet för att säkerställa att beslut är anpassade till globala designprinciper
* Att hantera viktiga intressenter i landet, t.ex.VD, Affärsområdeschef, HR chef
* Att designa, implementera och driva affärsberedskapsstrategin inför starten
* Att äga den svenska ändringsplanen. Samordna utrullningen av HR-systemet
Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som är van att arbeta i ett snabbt och rörligt tempo samt kan hantera snabba och plötsliga förändringar. Du har erfarenhet från liknade HR-transformationsprojekt. Den vi söker kan aktivt identifiera, hantera och rapportera om risker och beroenden i projekt. Du är van att hantera förändringar i komplexa miljöer samt har erfarenhet av att jobba mot flera intressenter. Du är en förespråkare för att göra HR arbetet digitalt och är utrustad med såväl lyhördhet som förmåga att motivera organisationen i denna typ av förändringsarbete. Du utför lika gärna enklare såväl som utmanade uppgifter och gör det med engagemang och känsla. Du kan tydligt förmedla information muntligt och skriftligt, både på svenska och engelska.
För att trivas hos vår kund är det av betydelse att du har erfarenhet av en liknande roll i ett tidigare HR-transformationsprojekt, kunskap om teknik och integrationer, samt erfarenhet av att leda projektteam och andra intressenter. Du har tidigare lett projekt i förändringar från start till färdig leverans samt utvecklat metodiken och ständiga förbättringar under leverans. Vidare har du förmågan att skapa projektplaner, genomföra dessa och möta förändrade projektkrav. Du kan engagera team och leverera i rätt tid, till avsatt budget. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och är en van användare av Excel samt PowerPoint.
Slutligen så tror vi att du som är en riktig do:er och trivs i agila miljöer kommer att stortrivas tillsammans med teamet. Det här är ett utåtriktat arbete, du behöver älska att skapa möten och bygga relation med människor. Har du tidigare arbetat i globala team är det meriterande. Observera att resor inom Sverige kan ingå arbetet.
Kunden erbjuder
Kunden erbjuder ett mycket flexibelt arbete på ett dynamiskt bolag med stor framåtanda. Frihet under ansvar är deras ledord. Du kommer vara en viktig kugge när ett globalt HR-system införs i 18 länder och för 30.000 medarbetare. Du kommer tillhöra ett ambitiöst HR team men också få verka självständigt, det bästa av två världar.
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
Skicka in din cv och personligt brev enligt nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar inte emot ansökningar via mail utan endast via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av konsultchef Caroline Van Helleputte på 070-420 33 81 eller caroline.van.helleputte@serveoffice.se.
Om Serveoffice
Serveoffice är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som med passion och expertis levererat kvalitet i över 30 år. Vi rekryterar och tillsätter konsulter på tjänstemannasidan primärt inom kompetensområdena ekonomi, hr och lön. Serveoffice har de senaste fyra åren certifierats som en av Sveriges allra bästa arbetsplatser enligt undersöknings- och konsultföretag Great Place to Work.