Projektledare för införande av nytt verksamhetssystem

Projektledare för införande av nytt verksamhetssystem

Arbetsbeskrivning

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till fritidsaktiviteter, ditt jobb, skolor, kulturevenemang, attraktiva hustomter, shopping och naturnära upplevelser.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Vi söker en entusiasmerande projektledare som under ett och ett halvt år (med möjlighet till förlängning) ska införa ett nytt verksamhetssystem inom socialförvaltningen.
Vill du vara delaktig i vårt spännande arbete i Boden, när vi ska införa ett gemensamt eko-system tillsammans med andra kommuner i Norrbotten så vill vi att du söker tjänsten!
Intervjuer kommer att ske löpande under rekryteringstiden.


ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare kommer du att arbeta mot Socialförvaltningens samtliga verksamhetsområden tillsammans med delprojektledare och IT-samordnare. Ditt uppdrag kommer också att innebära kontakter och samverkan internt och externt.

I arbetet ingår att leda ett förändringsarbete både organisatoriskt och processmässigt. Ansvara för att leda tvärprofessionella arbetsgrupper, samla in, sammanställa och leverera uppgifter till centrala projektet. Som projektledare ansvarar Du för att hålla tids- och budgetplaner samt att nå projektmålet.

I socialförvaltningen är LEAN ett förhållningssätt i projektledning.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med projektledarutbildning som uppfyller projektuppdragets beskrivning och bedöms lämplig för befattningen.
Meriterande är projektledarutbildning på högskolenivå och/eller projektledning av IT-processer.
Som projektledare är det viktigt att du har lätt för att lösa problem, att du kan leda och motivera andra samt arbeta strukturerat och kommunicera information. Du har också förståelse för olika IT-system och erfarenhet av projektledning inom området.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, arbeta självständigt och ha ambition till att bidra med hög servicenivå.
Meriterande är om du tidigare har viss erfarenhet av socialtjänst och hälso- och sjukvård.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.








ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bodens kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 augusti 2021
  • Ansök senast: 5 september 2021

Liknande jobb


Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024

13 december 2024