OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Katrineholms kommun startar efter årsskiftet ett projekt inom kompetensplanering. Projektet sträcker sig över tre år, 2008-2010 och kommer att omfatta samtliga kommunens förvaltningar. Projektets övergripande mål är att implementera ett strategiskt arbetssätt för kompetensfrågor i hela organisationen samt att tillhandahålla ett systemstöd för detta arbetssätt. Vi erbjuder dig en utmanande tjänst som projektledare där du har ansvar för att leda arbetet med kompetensplanering inom kommunen. Som projektledare är du också ansvarig för att styra, planera och koordinera projektarbetet samt att följa upp och rapportera till projektets styrgrupp. Projektledaren har också ansvar för att utvärdera projektet. Du kommer att driva projektet tillsammans med en projektgrupp. KVALIFIKATIONER Du har en högskoleutbildning omfattande minst 120 poäng (3 år) med teoretiska kunskaper inom lärande och kompetens. Vi vill att du har arbetslivserfarenhet från arbete med kompetensfrågor, uppföljning och utredningsarbete samt projektarbete. Erfarenhet från att hålla utbildningar samt projektledning är meriterande. Viktiga personliga egenskaper är att du har förmåga att arbeta självständigt, är resultatinriktad samt har förmåga att samverka och engagera andra.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42