OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.
Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Bergs kommun har sedan tidigare sju lokala utvecklingsplaner som tagits fram i dialog med medborgare i samband med att vi tog fram kommunens tillväxtprogram. Vi vill nu bredda dessa utvecklingsplaner för att tydligare inkludera social och ekologisk hållbarhet samt skapa en hållbar struktur för samverkan mellan medborgare, föreningsliv, näringsliv och kommun kring hur vi tillsammans arbetar för en positiv utveckling i de olika kommundelarna.
Vi söker därför en projektledare som under 18 månader ska arbeta nära medborgare, föreningsliv och näringsliv för att skapa de breddade utvecklingsplanerna och en hållbar samverkansstruktur.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar tillsammans med kommunens utvecklingsstrateg för att planera och genomföra möten för olika målgrupper för att skapa ett starkare engagemang kring den lokala utvecklingen i de olika kommundelarna.
Ditt uppdrag är vidare att hjälpa och stötta medborgare, föreningar och företagare i de olika kommundelarna att hitta hållbara strukturer för det lokala utvecklingsarbetet och samverkan med kommunen.
Du ansvarar för delar av projektredovisning och -rapportering
Tjänsten ställer krav på att du kan planera det egna arbetet och kan arbeta på ett systematiskt och organiserat sätt. Du kommer att ställas inför utmaningar och situationer där du behöver tänka utanför boxen för att komma vidare. Uppdraget innebär både självständigt arbete och nära samarbete med kollegor och medborgare.
Kvalifikationer
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av projektledning.
Det är meriterande om du har akademisk examen och/eller arbetslivserfarenhet inom ett ämne relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med hållbarhetsfrågor och/eller globala målen.
Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Eftersom resor runt om i kommunen är en viktig del i tjänsten erfordras B-körkort
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Personliga egenskaper
Du är en prestigelös person med god kommunikativ förmåga. Du är strukturerad och trivs med eget ansvar och att skapa nya kontakter med människor. Du präglas av god samarbetsförmåga, är nyfiken och värdesätter olikheter hos människor.
Vi erbjuder
Stora delar av detta arbete kräver fysisk närvaro ute i de olika kommundelarna, men det finns även goda möjlighet att med digitala lösningar utföra delar av arbetet på distans.
Kontaktinformation
Fredrik Åström, Utvecklingsstrateg/Bitr. tillväxtchef, 0687-164 02
Arbetsplats
Skansvägen 2
840 40 Svenstavik
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148