Projektledare för lokalprojekt

Projektledare för lokalprojekt

Arbetsbeskrivning

Fastighetssektionen, RK Service, Förvaltningsavdelningen
Vill du vara med och ta ett helhetsansvar för hyresgästprojekt, inklusive samarbete med fastighetsägare och brukare? Har du erfarenhet av att leda och driva stora komplexa projekt inom fastighetsområdet? Då kanske du är vår nästa medarbetare.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Vi söker dig som kan företräda hyresgästen (Regeringskansliet) i ombyggnadsprojekt och svara för beställningar av åtgärder till hyresvärdar, entreprenader och andra leverantörer. Du kommer leda både mindre och större projekt och samarbeta med fastighetsägare och företrädare från verksamheten i olika projektfaser. Vidare, kommer du både leda och medverka vid upphandlingar av leverantörer och konsulter, ansvara för beställningar och delta i avtalsuppföljning. Som projektledare kommer du att leda och samordna projektgrupper, upprätta projektbeskrivningar, tidsplaner samt genomföra riskanalyser. I dina arbetsuppgifter ingår även att ansvara för budgetering och kontinuerlig ekonomisk uppföljning av projekten, ta fram underlag/PM inför beredningar, diarieföring samt följa upp och kontrollera leveranser. I Regeringskansliet får du arbeta med många professionella och kunniga kollegor i en verksamhet som bidrar till Sveriges utveckling. Läs mer om regeringen och Regeringskansliet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av att leda och driva stora komplexa projekt inom fastighetsområdet, som beställare. Du har en akademisk utbildning i ett för verksamheten relevant område eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare, har du en projektledarutbildning samt erfarenhet av avtal, avrop, inköp och offentlig upphandling med kunskaper inom LOU. Du har grundläggande kunskaper om, lagar, föreskrifter och riktlinjer inom området samt vana att arbeta med budgetering och ekonomisk uppföljning.
Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, arbete med lokalprojekt, inredningsfrågor, hyresgästverksamhet, lokalplanering och lokaleffektivisering. Vi ser gärna att du har en projektledarcertifiering. Det är även meriterande med kunskaper om teknisk infrastruktur och fysisk säkerhet.

Dina egenskaper
Du har förmåga att med stort engagemang och utifrån ett proaktivt och effektivt sätt leda och motivera projektdeltagare mot projektets mål. Du har erfarenhet av att arbeta på olika nivåer, strategiskt, taktiskt och operativt. Du företräder verksamheten, bygger förtroendefulla relationer och upprätthåller nätverk. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i tal såväl som i skrift.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning med tillträde snarast. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du behöver vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Olle Persson, sektionschef, Fastighetssektionen, Förvaltningsavdelningen. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Jan Wahlström för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 2023-06-30

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2023
  • Ansök senast: 30 juni 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Project Manager till Linköping

Project Manager till Linköping

28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024