Projektledare för publikarbetet och vår turnéverksamhet

Projektledare för publikarbetet och vår turnéverksamhet

Arbetsbeskrivning

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Relationsbyggande förtroendebyggande försäljningsarbete gällande vårt utbud av föreställningar och föreställningsangränsande projekt till arrangörer i de 13 kommunerna i Blekinge och Kronoberg. Det gäller både teater- och dansföreställningar på turné.
Planera, leda och strukturera planen för vår fortsatta relation med våra scener och genomföra säljstödjande relationskapande aktiviteter för Regionteatern.
Arbeta med försäljning och resultat utifrån givna mål med utbudet 2022-2023.
Leda publikarbetet gentemot våra arrangörer såsom Teaterföreningar, Bygdegårdar, kommuner, med flera av teaterns uppsökande turnerande verksamhet.
Upprätta kontrakt med arrangörer och tillhandahålla underlag för fakturering till ekonomiavdelningen.
Planera nätverksträffar och sociala träffar mellan Teatern och våra arrangörer i samråd med försäljningschefen.
Tillhandhålla/distribuera marknadsföringsmateriel till arrangörerna.
Turnéläggning - sammanställa och bevaka turnéinformation.
Följa upp kundkontakterna – utvärdera.

Kvalifikationer – vi söker dig med:
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning, marknadsföring eller motsvarande och minst fem års erfarenhet av publikarbete, marknadsföring/försäljning inom Business to Business och att leda en process i ett projekt.
Erfarenheter av relationsmarknadsföring är en merit.
Goda kunskaper i Office-program, såsom Excel, Word och Outlook. Erfarenhet av CRM-system av något slag är en merit.
Erfarenhet av att hantera kundkontakter på egen hand.
Behärska svenska och engelska både i tal och skrift.
Känsla och förståelse för webb och sociala medier.
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom scenkonstverksamhet.
Körkort B är ett krav.


Personliga egenskaper för att lyckas i rollen:
Stort intresse för landsbygdens utvecklingsfrågor
Stort intresse för scenkonst, teater, musik, danskonst och konst och kultur i allmänhet.
Utåtriktad, kommunikativ och lyhörd och bra på att skapa och utveckla goda relationer med andra scenkonstälskare och medarbetare.
Resultatinriktad, driven och idérik.
Självgående, strukturerad med god förmåga att prioritera.
Positiv och lösningsorienterad.
Initiativtagande.



Anställningsform:
Tjänsten är en visstidsanställning med slutdatum 2022-06-30
Tjänsten är på heltid. Kollektivavtal finns.
Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan med CV skickas till HR-chef Linda Abrahamsson linda.abrahamsson@regionteatern.se
Sista ansökningsdag är den 14 november, men vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB REGIONTEATERN BLEKINGE-KRONOBERG VÄXJÖ
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 20 november 2021

Postadress

VÄSTERGATAN 20
VÄXJÖ, 35106

Liknande jobb


24 december 2024

APL- samordnare

APL- samordnare

16 december 2024

International Sales Coordinator

International Sales Coordinator

16 december 2024

Sales Advisor 5h - Temporary contract

10 december 2024