OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en projektledare som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar? Vill du arbeta i ett företag med stark värdegrund och med fokus på allas rätt till ett bra liv? Då är denna tjänst något för dig!
Om tjänsten
Som projektledare är du en del av Humana Assistans kvalitetsavdelning. Kvalitetsavdelningen är en integrerad stödfunktion i affärsområdets driftorganisation och består av ytterligare två projektledare, tre kvalitetsutvecklare och en kvalitetschef. Vi är en målinriktad, driven och lösningsfokuserad arbetsgrupp som alltid hjälps åt, trivs tillsammans och har roligt ihop!
I ditt arbete kommer du i huvudsak:
- Vara ansvarig för att driva och leda affärsområdets tvärfunktionella arbete med ständiga förbättringar i forumet Förbättringsbyrån
- Delta i koncernövergripande projekt
- Leda och genomföra workshops
- Utbilda affärsområdets chefer, processägare och medarbetare i systematiskt förbättringsarbete
- Operativt stötta driften i hantering av avvikelser och Lex Sarah
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning, heltid och dagtid. Placeringsort är Humana Assistans huvudkontor i Örebro men rätt kandidat kan också utgå från något annat av Humanas större kontor, exempelvis Stockholm, Göteborg eller Malmö. Resor ingår i normalfallet i tjänsten, men under rådande situation är detta förstås begränsat.
Vem är du?
Du som söker är en person som gillar utveckling och alltid väljer att se utmaningar som en möjlighet till förbättring. Du har ditt sikte på slutanvändaren och är alltid mån om att leverera rätt slutprodukt till denne, oavsett det är våra kunder, personliga assistenter, tjänstepersoner eller externa leverantörer. Som person har du lätt för att samarbeta med andra, du lyssnar aktivt och har lätt för att anta andra människors perspektiv. Vidare är du affärsmässig och du förstår värdet i att göra rätt sak för att uppnå bästa effekt.
Du har relevant kandidatexamen från universitet eller högskola. Har du någon/några fördjupningsutbildningar inom kvalitetsutveckling, förbättringskunskap eller förändringsledning är det meriterande.
För denna tjänst krävs att du har några års erfarenhet av att leda förbättrings- och förändringsprojekt, gärna inom vård- och omsorgsbranschen och/eller personlig assistans. Har du dessutom arbetat med Lean och/eller SexSigma är det ett plus. Du är duktig på att uttrycka dig skriftligt och muntligt i både svenska och engelska. Vi på Humana arbetar i Microsoft 365, Office-paketet, Stratsys och Digital Fox, så erfarenhet från dessa system är fördelaktigt.
Mångfald och inkludering är viktigt hos oss på Humana och vi tar vara på olika erfarenhet och bakgrund både i vår rekryteringsprocess och i vårt dagliga arbete.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Sökande till tjänsten kan komma att få genomgå våra rekryteringstester Matrigma och MAP.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult