OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistik och transportbolag
Om Bolaget
MediCarrier AB är Region Stockholms logistik- och transportbolag, med främsta uppgift att distribuera miljöanpassade sjukvårds- och förbrukningsartiklar samt tillhandahålla transporttjänster för regionens enheter och entreprenörer. MediCarrier AB ansvarar från 1 januari 2021 även för regionens beredskapslager avseende kritisk skyddsutrustning och kritiska förbrukningsartiklar till hälso- och sjukvården. Bolaget har ca 140 medarbetare och omsättningen för 2020 var drygt 1 miljard kronor. MediCarrier AB ägs till 100 % av Landstingshuset i Stockholm AB, som i sin tur ägs till 100 % av Region Stockholm.
Om uppdraget
Uppdraget är på konsultbasis på 100% med start omgående och varar ca ett år, eventuellt längre eftersom MediCarrier väntar andra stora projekt framöver. Din anställning är hos Jurek AB, och du blir erbjuden en visstidsanställning. På sikt finns det en chans till anställningen direkt hos MediCarrier AB.
MediCarrier har startat en upphandling om lastbilstransporter som är en stor och viktig del av deras transporttjänster. De anlitar en extern juridisk- och upphandlingskompetens som stöd i denna upphandling, men ser nu att denna upphandlingsprocess och dess förarbete föranleder mycket aktiviteter och mindre projekt på MediCarriers båda affärsområden, samt med bolagets logistikutveckling med flera. MediCarrier vill därför anlita en erfaren och kompetent projektledare som kan strukturera denna upphandlingsprocess med alla dess delar och driva processen i mål enligt tidplan.
Rollen som projektledare innefattar sedvanligt projektarbete med anknytning till verksamhetsförbättringar inom transport och logistik. Organisatorisk tillhörighet för tjänsten är på transportavdelningens upphandling av lastbilstransporter. Rollen rapporterar till transportchefen. Tjänsten är placerad på MediCarriers kontor i Spånga.
Kompetensprofil
Erfarenhet
• Projektledarutbildning.
• Några års erfarenhet i rollen som projektledare i större projekt.
• Projektledarskap inom verksamhetsförbättringar.
• Samordnat olika delprojekt i en övergripande projektstruktur.
• Logistikarbete därmed förvärvad förståelse för lager och/eller transportverksamhet.
• Arbetat med erkänd projektmodell.
Meriterande är erfarenhet av offentlig upphandling (LOU), samt en för tjänsten relevant efter gymnasial utbildning.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs det att du har ett strukturerat arbetssätt och är målinriktad, du kan på det sättet driva processer i mål enligt riktlinjer. Du är också kommunikativ samt har en god samarbetsförmåga. I övrigt är du lyhörd, flexibel och öppen för om-planeringar/prioriteringar, för att på så sätt kunna ro dina projekt i mål på bästa möjliga vis.
Välkommen in med din ansökan idag!
Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsassistent Elvira Björebäck på Elvira.Bjoreback@jurek.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52