OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till vår omtyckta kund Becton Dickinson (BD) söker vi en projektledare som ska ansvara för flytten av två av deras kontor i Helsingborg och Danmark. Två kontor ska bli ett gemensamt nytt i Danmark! Hos BD får du möjlighet att arbeta på ett internationellt företag med intressanta produkter inom medicinteknik som gör skillnad, på riktigt. Här får du chansen att ingå i en organisation med god dynamik och positiva medarbetare som trivs på sin arbetsplats.
Rollen
Som projektledare kommer du självständigt att få ansvara för två flyttprojekt av BDs kontor, ett i Helsingborg och ett i Danmark. Kontoret i Helsingborg ska delvis flyttas till huvudkontoret i Stockholm, delvis till det nya kontoret i Danmark. Det nuvarande danska kontoret ska flyttas till en mycket större lokal. Som projektledare förväntas du ansvara för allt som rör flytten. Du måste se över och säga upp avtal av exempelvis skrivare, el, bilar och telefonabonnemang. Du bokar transporter för det kontorsmaterial som ska vidare till Stockholmskontoret eller till det nya danska kontoret och ansvarar för försäljningen av det som BD inte längre är i behov av. Du ansvarar även för alla andra praktiska frågor och detaljer som rör projektet. Rollen ställer höga krav på en god organisationsförmåga att leda och driva den här typen av projekt. Du skaffar dig snabbt ett helikopterperspektiv och är inte rädd för att hugga tag och "styra" upp situationer. Under projektets gång har du också stöttning av en projektgrupp som jobbar med just detta flyttprojekt.
Tjänsten är på heltid (37,5h/v) och du blir anställd som konsult via The Place.
Önskvärt startdatum är i jan-feb 2021 och uppdraget förväntas pågå i minst 6 månader.
Kvalifikationer
För att göra succé i rollen så stämmer du in på följande kvalifikationer
• God erfarenhet av att hantera flyttprojekt
• God erfarenhet av projektplanering
• God administrativ förmåga
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Meriterande om du kan danska
Personligt
För den här rollen blir dina personliga egenskaper mycket viktiga. Den här tjänsten passar dig som kan hantera många olika processer samtidigt och som snabbt skaffar din en bra överblick. Du är strukturerad, noggrann och tydlig när du kommunicerar. Din sociala förmåga är mycket god, du har skinn på näsan och kan styra upp om du ser att det behövs. Samtidigt är du lätt att samarbeta med och skapar snabbt samarbetspartners på både Helsingborgskontoret och på det nuvarande danska kontoret.
Arbetstid/Varaktighet
Konsultuppdrag
Placering: Helsingborg
Start: jan-feb 2021
Heltid 37,5h/v
Omfattning: 6 månader
Vi kommer gå igenom urvalet i januari under v2-3 och därefter kalla de kandidaterna med matchande profil till intervju.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling