Projektledare för utbildningsupphandling på Trygghetsfonden

Arbetsbeskrivning

Till vår kund Trygghetsfonden TSL i Stockholm City söker vi en delprojektledare för utbildningsupphandling. Trygghetsfonden TSL har startat ESF-projektet ”Kompetens för konkurrenskraft” som erbjuder kompetensutvecklingsinsatser för att stärka anställda och företag i branscher som påverkats negativt av Covid-19. Projektet erbjuder validerings- och utbildningsinsatser till permitterad och anställd personal med syfte att stärka kompetensen för en fortsatt anställning, men också för att bli bättre rustad för anställning inom ett annat företag eller i en annan bransch Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start så snart som möjligt till och med 31 december 2022.

Ditt uppdrag

Som delprojektledare för utbildningsupphandling kommer du att ansvara för upphandling av utbildning/validering, där du även har en viktig roll som utbildningsexpert inom TSL:s branscher (LO). Genom din breda erfarenhet av kompetensförsörjningsfrågor/utbildningsfrågor bidrar du med förståelse för vad som bör upphandlas för att projektet på bästa sätt ska tillmötesgå arbetsmarknadens och branschernas behov. Du kommer att ha kontakt med företrädare för olika branscher där prioriterade kompetensutvecklingsinsatser för TSL:s målgrupp identifieras. I rollen kommer du även ha mycket kontakt med utbildningsleverantörer kring specifika uppdrag som TSL erhåller inom projektet och kontinuerligt följa upp och ha avstämningar med dessa leverantörer. Till följd av upphandlingar och ansökningar för kompetensutveckling tillkommer administration där du förväntas kunna svara på frågor via telefon och mail. Du blir del i en mindre projektorganisation med stora möjligheter att bidra och positivt påverka projektets resultat.

Exempel på arbetsuppgifter som rollen innehåller är bland annat;

Utifrån din erfarenhet och research ansvarar du för att ta fram relevanta utbildnings-/valideringsinsatser för projektets målgrupper.Avtalsdialog med leverantörer kring pris, upplägg liksom framtagande av upphandlingsunderlag och avtal.Kontinuerlig uppföljning av kvalitet samt dialog och avstämning med leverantörer.Underhålla, uppdatera och administrera innehållet i utbildningsportalen.Hantering av inkommande frågor från fack, företag och deltagare relaterat till de upphandlade utbildningarna.Sammanställa principiella frågor som kräver avstämning i styrgruppen kopplat till beslut kring utbildning.Självständigt och tillsammans med andra bidra till utvecklingen av projektets verksamhet.

Din bakgrund

För att axla rollen på bästa sätt ser vi att du har expertkunskap inom utbildningsområdet och har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandling av utbildning. Du besitter djupa kunskaper om utbildningssystemet liksom om yrkesutbildningar och om branschvalidering med inriktning på yrken inom LO:s område. Vidare har du erfarenhet av projektledning samt projektadministration. Vi ser även att du har vana av uppföljning och kvalitetssäkring av utbildningar samt mycket god förmåga att framställa skriftliga underlag. Vi tror att du kanske har tidigare erfarenhet från kompetensförsörjningsfrågor exempelvis inom en region eller från en specialistfunktion inom kompetensutveckling /kompetensförsörjning på ett större bolag. Din erfarenhet kan du även ha fått som studie- och yrkesvägledare för vuxna yrkesverksamma med särskilt fokus på LO:s branscher.

Avslutningsvis är det viktigt att du besitter goda kunskaper i både engelska och svenska i såväl tal som skrift, har mycket goda kunskaper i Officepaketet liksom god förmåga att hantera IT-baserade verktyg. Meriterade är även en adekvat eftergymnasial utbildning eller motsvarande.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Vi är också måna om att du som konsult känner dig som en del av gänget. Vi har därför konsultevents och en nära dialog med dig under hela ditt uppdrag. Vill du läsa mer om hur det är att jobba som konsult via oss, läs mer här.

Wise Professionals är specialister på hållbar rekrytering och attraktion som arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals som är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration. Vi tillsätter bland annat roller som administrativ chef, kundtjänstchef, receptionschef, VD-assistent, exekutiv assistent, Office Manager, koordinator, administratör och sälj-, jurist- och kontorsassistent.

Nyfiken på att veta mer?

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är Stina Bylund (stina.bylund@thepace.se), Emma Holster (emma.holster@thepace.se) och Jakob Törnell (jakob.tornell@wise.se).

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald i bakgrund, erfarenhet och synsätt berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation med ledstjärnorna nyfiken – modig – proffsig. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2021
  • Ansök senast: 5 mars 2021

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


18 oktober 2024