OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.
Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.
Åtvidabergs kommun arbetar aktivt för att det ska vara attraktivt att bo och verka i hela kommunen och har fyra noder för bebyggelse och service på landsbygderna. Det är orter eller sammanslutning av orter som utgör nav för service och som därför är viktiga också för sitt omland. Kommunen arbetar för att stärka servicen på noderna bland annat genom kommunala servicepunkter i samverkan med lokala aktörer på orten för att bidra till ortens attraktivitet.
I noden Falerum vill vi nu, genom ett projekt finansierat av Tillväxtverket, fördjupa samverkan med lokala aktörer för att se om det finns möjlighet att utveckla den grundläggande kommersiella servicen på orten och samtidigt utveckla en modell för fördjupad samverkan. Vi söker ett projektledare som tillsammans med lokala aktörer på orten formar projektets upplägg och sedan ansvarar för, driver och administrerar projektet. I arbetet som projektledare ingår bland annat att samordna samverkansmöten och utifrån dialog och i samverkan undersöka möjligheter att utveckla servicelösningar inom grundläggande kommersiell service och ge stöd i det arbetet. Det finns också ett projektnätverk för liknande projekt i Tillväxtverkets regi där projektledaren deltar.
Projektet löper från hösten 2022 till juni 2024. Uppdraget som projektledare ska över projekttiden motsvara 50 %.
För uppdraget krävs en utbildning på högskolenivå med inriktning mot landsbygdsutveckling eller inom grundläggande kommersiell service eller motsvarande kunskaper från arbetslivserfarenhet. Tänkbara erfarenheter är landsbygdsutveckling, ledande eller utvecklande roll inom grundläggande kommersiell service eller affärsutveckling inom dagligvarubranschen. B-körkort är ett krav liksom erfarenhet av projektledning eller att driva företag.
Välkommen med din ansökan senast den 14 augusti!
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47