OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.
Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.
Under 2022 kommer Åtvidabergs kommun att anta en handlingsplan för att motverka suicid. Vi söker nu en projektledare som kommer att ha till ansvar leda och genomföra de aktiviteter som kommer finnas i handlingsplanen. Aktiviteterna kommer innebära att du arbetar tvärsektoriellt inom kommunen men även gentemot Region Östergötland, räddningstjänst, polis, Svenska kyrkan samt lokala intresseorganisationer. Handlingsplanen bygger på nationella riktlinjer samt på Östergötlands länsgemensamma arbete. Du kommer att tillhöra Vård- och omsorgsförvaltning förvaltningsstab. Staben arbetar med kvalitet, ekonomi och arbetsmiljöfrågor inom förvaltningen. Din närmaste chef kommer vara socialchefen.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som beteendevetare, sjuksköterska, arbetsterapeut eller är socionom.
Vi ser det som meriterande om du har någon av följande erfaranheter;
- arbetat i en politisk styrd organisation
- projektledning
- arbetat med psykisk ohälsa
- arbetat med att redovisa och rapportera statsbidrag
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta självständigt. Du är strategisk med helhetssyn och kvalitet. Du har även en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Vi ser gärna att du har B-körkort, men inget krav.
Om anställningen
Anställningen en projektanställning på 50 % fram till 31 december 2022. Tillträde snarast.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 22 februari 2022
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47