Projektledare förvaltningsstöd

Projektledare förvaltningsstöd

Arbetsbeskrivning

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala, bara ett stenkast från Arlanda, är attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Varje dag bygger vi aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och vilsam natur. Vill du arbeta i en innovativ framtidskommun där du utvecklas och kan göra skillnad? Och sympatiserar du med våra gemensamma värderingar delaktighet, engagemang och tydlighet?
Välkommen till oss!

Vill du ha ett arbete där den ena dagen inte är lik den andra? Den pågående pandemin har medfört ett ihopsamlat behov av förvaltningsstöd där vi i ett flertal områden behöver vidareutveckla arbetet. Nu stärker vi vårt team, bestående av medarbetare med olika specialistområden inom socialtjänst och kommunal hälso- och sjukvård, med en projektledare inom förvaltningsstöd. Tjänsten kommer att vara placerad i Kvalitets- och utvecklingsavdelningen som finns inom Vård- och omsorgskontoret i Knivsta kommun.

Tjänsten är en projektanställning under ett år med eventuell förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att du ena dagen jobbar med en utredning och nästa är en "doer", ibland behöver du växla fokus snabbare än så. Du ska självständigt genomföra kvalificerade utredningar på uppdrag av förvaltning eller nämnd. Du ska arbeta fram en modell för statsbidragsfinansierade projekt och också leda vissa projekt.
Vård- och omsorgskontoret är i ett utvecklingsskede med digitalt kvalitetsledningssystem och där ska du praktiskt arbeta med att ta fram processer, riktlinjer och rutiner i samverkan med chefer och andra funktioner inom Vård och omsorgskontoret eller andra kontor i kommunen.
I uppdraget ingår också att ansvara för operativa frågor inom socialtjänstens område, såsom redovisning av statsbidrag, svara på enkäter, arkivhantering och andra liknande uppgifter. Du ska också ta fram statistik och rapportera till olika myndigheter. Du rapporterar till kvalitets- och utvecklingschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning, socialt arbete, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är ett krav att du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation och har kunskaper inom socialtjänstens områden. Meriterande är om du har haft en liknande roll tidigare där du arbetat med kvalificerade strategiska och operativa frågor. Det är också meriterande om du har arbetat med processutveckling och processmodellering, gärna med processmodelleringsverktyget 2c8.
Arbetet kräver mycket goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift samt att du kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor.

För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag väl ser vi att du är en noggrann person som är mycket bra på att självständigt planera, prioritera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter inom utsatt tid. Du har förmåga att se helheter, tänka och arbeta strategiskt, men också operativt. Du är serviceinriktad och tillmötesgående och har lätt för att skapa förtroende och etablera och utveckla goda samarbetsrelationer.

Du behöver vara flexibel och se möjligheter i förändringar. Du har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du är en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem och du är bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer .

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-693 693.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen.


Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

tf biträdande enhetschef Johanna Segerheim
018-347198
Enhetschef Ulla Rodestam Örsell
018-34 71 99
Enhetschef, Hemsjukvård/rehabilitering Alf Essvik
018-34 71 11
Samordnare/DSK Nina Hell
018-347217
Samordnare Johanna Mörk
018-34 72 93
Samordnare Christin Linde
018-347292
Enhetschef, Enheten för stöd och service Åsa Crafoord
018-34 70 68
Biträdande Enhetschef Hemtjänsten Helena Lindfelt
018-34 78 10
Undersköterska/Bemanningsassistent Monika Gustavsson
018-34 72 63
Bemanningsassistent Erik Lindblom
018-34 72 63

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Knivsta kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2021
  • Ansök senast: 30 april 2021

Besöksadress

Centralvägen 18 Knivsta
None

Postadress

Knivsta kommun
Knivsta, 74175

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024