OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsstyrelsen är en statlig myndighet som arbetar direkt under regeringen. Vi är en viktig länk mellan människor och kommuner, men också mellan regering, riksdag och centrala myndigheter. Vi som jobbar på Länsstyrelsen har många olika arbetsuppgifter - vi ger råd och information, kontrollerar verksamheter och ser till att lagar och riktlinjer följs, men ger också tillstånd och bidrag och prövar överklaganden av kommunala beslut. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Arbetsplatsen ligger centralt i Örebro och vi är idag drygt 200 anställda. ARBETSUPPGIFTER Under förutsättning att Statens Folkhälsoinstitut beviljar Länsstyrelsen medel söker Länsstyrelsen en projektledare för arbetet mot illegal alkoholhantering. Arbetet kommer att bedrivas i projektform. Det övergripande målet med arbetet är att minska tillgången på privat införd och smugglad alkohol till försäljning i Örebro län. Detta ska ske genom att myndigheter, samordnat och i samverkan, utvecklar nya metoder i syfte att få stopp på smuggling och vidareförsäljning. Ambitionen är att alla kommuner i Örebro län sluter upp i arbetet tillsammans med de myndigheter och den kommun som redan har startat. Arbetet är av pilotkaraktär och ska utvärderas. Arbetet sker i samverkan med övriga myndigheter i projektet samt Länssamordnaren. I uppdraget ingår också att ha kontakt med nationella aktörer, såsom Statens Folkhälsoinstitut. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: . har examen från högskola/universitet . har kunskaper och erfarenhet av alkohol- och drogförebyggande arbete . har erfarenhet av myndighetsarbete i samverkan . är initiativrik och förmår arbeta självständigt . kan uttrycka dig väl i tal och skrift . har lätt för att samarbeta och skapa kontakter . har körkort Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.