Projektledare implementering inköpsprocess

Projektledare implementering inköpsprocess

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är erfaren projektledare 

För kunds räkning söker vi nu dig som kan ta rollen som projektledare och driva implementeringen av en ny inköpsprocess och leverantörshanteringsprocess (Vendor Mgmt process). Din roll blir att planera införandet och vara drivande i implementationen. Införandet innebär nya roller och ansvar, nya processer och förändrade arbetssätt. Information, utbildning och förankring i verksamheten är viktiga aktiviteter. Uppdraget innebär flera kontaktytor i verksamheten. För att lyckas i rollen ser vi att du är van vid förändringsledning och är en erfaren kommunikatör. 

Det är en fördel om du har erfarenhet från inköpsprocesser och leverantörshantering eller införandet av regelverk. Det är en balansgång att få med sig organisationen i att följa rutiner och göra rutinerna lätta att följa. Det ska vara lätt att göra rätt. Du bör ha förståelse för avtal och förhandling men behöver inte vara jurist. Inköpserfarenhet är bra. Vår kund är verksam inom tjänstesektorn och är ett är mitt emellan stort bolag. 

Önskvärd uppdragsstart är omgående och omfattningen är ca 50 % och beräknas pågå in till hösten enligt upprättad tidplan. Du är själv med och planerar införandet i samråd med uppdragsgivaren.

Ansökan
Om du tycker detta låter intressant så vill vi gärna höra av dig så snart så möjligt! Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Chibba: anna.chibba@sharenode.se, +46 70-445 09 20

Känner du några som skulle passa ännu bättre? Dela gärna annonsen med dem.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ShareNode AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


Inköps- och upphandlingschef

27 september 2024

Purchasing Manager

26 september 2024

25 september 2024

Global Purchasing Manager

Global Purchasing Manager

20 september 2024