OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Transtema Network Services AB har som vision att vara den naturliga partnern för byggnation och underhåll av nätet i Sverige. Vi jobbar med såväl stora kontrakt som med mindre lokala avtal och tar vara på varje möjlighet till att utvecklas och expandera. Vi har växt till ett företag med omkring 750 anställda och vi fortsätter ständigt att leta efter produktiva, resultatinriktade och engagerade medarbetare som vill vara delaktiga i att göra vår vision till verklighet. Hos oss får du chansen att arbeta inom en väletablerad organisation som satsar på att utveckla och utbilda sina medarbetare
Som ”projektledare – implementationsprojekt” är du ansvarig för utrullningsprojekt för vår kund 3GIS. Du är ansvarig för leverans och budget för projektet samt att kontinuerligt göra ekonomiska uppföljningar utifrån fastställda modeller.
Arbetsuppgifter:
Leda och hantera alla implementeringsprojekt för 3GIS
Samordna underentreprenörer och interna resurser
Support till relevanta delar av leveransen, t.ex. samordning av anläggningsarbete, SA, förordningar, projektadministration. Hantera orderprocessen, PO-hantering, fakturering och finansiering.
Hantering av underleverantörer, följa upp kostnader och lönsamhet för implementeringstjänster
Uppföljning av KPI och SLA
Genomföra kundmöten och hantera krav från kunder
I den dagliga verksamheten ser du till att TNS ger ett respektfullt och professionellt bemötande gentemot våra kunder och leverantörer.
Vi söker dig som har:
Minst 5 års arbetslivserfarenhet inom telekom, varav minst 3 års erfarenhet av att bygga mobilnät.
Erfarenhet av projektledning, processkunskap samt praktisk erfarenhet från att leda nätverksutrullning och byggprojekt, dvs site build, civil Works, nodaktivering, nodimplementation, site acquisition och network engineering.
God allmän kunskap inom telekom och i synnerhet 3G
Bra kommunikativa och sociala färdigheter
Dator- och allmän IS / IT-kunskap och vissa generella programmeringsfärdigheter
Behärskar såväl svenska som engelska väl i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen som projektledare:
Som person är du målorienterad, flexibel och du utmanas av förändringar samt ser lösningar och möjligheter. Du trivs med att ha många kontaktytor samt att arbeta under högt tempo samtidigt som du kan behålla fokus. Vidare är du en bra kommunikatör och har en god analytisk förmåga, framförallt när det kommer till ekonomi.
Engagerad och lösningsorienterad med en stark känsla för att leverera bra tjänster till kunder
Affärsinriktad
Ditt arbetssätt är grundligt, organiserat och metodiskt
Förmåga att leda, organisera och motivera människor
Övrig information
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Placering: Stockholm, Kista
Information : Ett utdrag ur belastningsregistret kommer att bli aktuellt för kandidater i processen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Janne Pokela
+46 725 843 056