OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Utvecklings- och trafikavdelningen Du kommer att bli en av 16 medarbetare på utvecklings- och trafikavdelningen på stadsbyggnadskontoret i Jönköpings kommun. Avdelningen arbetar med projekt inom infrastruktur, trafik, kommunikation, kommuncentrautveckling och övriga samhällsbyggnadsfrågor. Vi har en jämn fördelning mellan kvinnor och män och åldersmässigt ligger vi idag mellan 32 och 63 år. Huvuddelen av din tid kommer du som projektledare att självständigt företräda kommunen vid utbyggnad av infrastrukturprojekt, där du ofta kommer in i slutet av planeringsprocessen för att inleda projekteringsfasen. Du har budgetansvar och ansvarar för att projektet genomförs som planerats och att tidsramar hålls. Du kommer även, beroende på vilken kompetens du för med dig, få möjlighet att arbeta med trafikanalys och översiktlig kollektivtrafikplanering. Vi tror att du har högskoleutbildning inom bygg- och anläggning eller kanske fysisk planering. Erfarenhet av arbete med projektering eller anläggande är meriterande och kan vid goda referenser ersätta krav på högskoleutbildning. Kunskaper inom entreprenadjuridik är viktigt liksom förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift. Vi tror att du har varit yrkesverksam ett antal år. Du bör vara öppen och initiativrik samt ha ett affärsmässigt förhållningssätt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer. Som person bör du vara självgående och strukturerad eftersom du måste kunna hantera många pågående projekt och samtidigt fokusera och driva prioriterade projekt till avslut. Om du skall trivas med arbetsuppgifterna tror vi att du är både noggrann, flexibel och har skinn på näsan. Körkort för personbil är en förutsättning.