OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss!
Om arbetsplatsen
Samhällsbyggnadsförvaltningens uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle.
Vi lämnar råd och upplysningar till allmänhet och företag, men är också tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.
Ale kommun söker en projektledare till samhällsbyggnadsförvaltningen. Tjänsten är placerad på infrastrukturenheten inom den tekniska verksamheten. En viktig del i enhetens arbete är delaktigheten i planering, genomförande och drift av gator, gång- och cykelvägar, allmänna platser i befintliga områden samt nya exploateringsområden/detaljplaner.
Vidare ansvarar enheten bland annat för parkeringsövervakning, trafikreglering, trafik- och VA-planering, VA-anslutningar och projektledning inom VA.
På enheten arbetar idag 12 personer inom rollerna trafikingenjör, trafikplanerare, VA-ingenjör,
abonnentingenjör, VA-handläggare och projektledare. Inom enheten har vi ett nära samarbete i de flesta frågor.
Arbetsuppgifter
I det expansiva skede kommunen befinner sig i har du som projektledare många varierande arbetsuppgifter. Huvudarbetsuppgifterna kommer att vara inriktade mot entreprenader, utbyggnader och asfaltsbeläggningar. Som projektledare på Infrastrukturenheten ansvarar du för projektering, upphandling och genomförandefasen av exploaterings- och investeringsprojekt för Ale kommun. Du driver och håller ihop projekt och har en sammanlänkande funktion mellan olika enheter, exploatörer och konsulter. Du deltar på byggmöten, är ute på fältet och som projektledare har du ansvar för projektens ekonomi. Du utfärdar även schakttillstånd och hanterar trafikanordningsplaner (TA-planer).
Tjänsten innebär mycket kontakt med politiker, myndigheter och kommuninvånare och ställer höga krav på god servicekänsla och kommunikationsförmåga. För rätt person erbjuds en spännande tjänst där du får vara delaktig i de utmaningar som kommunen står inför. Du kommer att bli en del av en sammansvetsad grupp med mycket kontakter både inom och utanför kommunen. Ale kommun är mån om sin personal och ger utrymme för flexibilitet samt personlig utveckling inom organisationen. Kommunen tillämpar tillitsbaserat ledarskap vilket innebär att vi arbetar närmare politiken genom dialog.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst ett års yrkeserfarenhet inom arbete med projekt-, projektering- och/eller byggledning inom anläggningsbranschen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kommunalt eller annat offentligt arbete. För att lyckas har du intresse för att samverka med andra kommunala experter, privata exploatörer, konsulter och med allmänheten.
Du har teknisk universitets- eller högskoleexamen eller annan teknisk eftergymnasial utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har goda kunskaper i entreprenadjuridik såsom ABK, AB, ABT, MER, AMA.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du har en god förmåga till samarbete och att bygga förtroendefulla relationer. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du innehar en god problemlösningsförmåga och ett kreativt tankesätt. B-körkort är ett krav.
Övrigt
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Trafikplanerare Helena Hartzell
08-5782 92 55
miljö- och trafikchef Göran Norlin
08-5782 97 80
Trafikingenjör Leif Svärdsén
08-5782 9229
Vision Gabriella Engström
08-5782 96 15
Miljöchef Mikael Boman
0157-430262
Vision Carina Ericsson
0157-430261
Miljöinspektör Chatarina Holmström
0157-430266
Rekryteringskonsult Sara Rydberg-Nilsson
070-554 61 87
SACO Sophia Norrman Winter
08-5782 92 02
SKTF Börje Buss
08-5782 94 69