Projektledare Infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025. Samtidigt växer kommunen och här pågår flera spännande centrumutvecklingsprojekt. Vi söker nu en projektledare inom infrastrukturområdet

Hos oss får du möjlighet att skapa ett hållbart samhälle genom att arbeta i en verksamhet som tar ansvar och skapar verklighet av vår vision, Sveriges ledande miljökommun 2025. Vi erbjuder dig en omväxlande och flexibel arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig utveckling. Vi tillämpar årsarbetstid och möjlighet till semesterväxling och värnar om att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete och fritid/föräldraskap på ett hållbart sätt.

ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare kommer du självständigt att driva utbyggnadsprojekt inom infrastruktur. Du kommer att få ett omväxlande och stimulerande arbete i en grupp av bl.a. projektledare och trafikingenjörer.

I arbetet kommer du bland annat att jobba med följande uppgifter:
- Projektledning i beställarroll av infrastrukturprojekt från utredning till slutbesiktning.
- Vara teknikstöd inom ditt område till övriga organisationen, självständigt eller genom konsulter
- Upphandling av konsulter och entreprenörer.
- Leda konsulter och entreprenörer i deras arbete
- Ha en dialog med och företräda dina projekt mot våra kunder, de som bor, vistas och verkar i kommunen.
- Kvalitets- och ekonomiuppföljning av dina projekt

KVALIFIKATIONER
Du är civilingenjör- eller högskoleingenjör inom relevant område, alternativt har lång erfarenhet inom området som bedöms som likvärdig.

Du har minst fem års erfarenhet antingen från beställar-, konsult- eller entreprenörssidan inom infrastrukturbranschen, gärna som projektledare, projektör eller platschef.


Det är meriterande att ha vana av att arbeta med AMA, AB, ABT, ABK och LOU.

Som person uppskattar du att arbeta självständigt och har god samarbetsförmåga, du trivs i ledarrollen och är lösningsorienterad.

Du har lätt för att uttrycka dig tydligt i tal och skrift. B-körkort är ett krav.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Projektenheten Lina Cavallin
0302-521191

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Projektenheten Lerum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 .
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

Box 225
Lerum, 44380

Liknande jobb


28 november 2024

26 november 2024

VA-konsult

VA-konsult

25 november 2024

25 november 2024