Projektledare Inköp

Projektledare Inköp

Arbetsbeskrivning

Som Projektledare inom inköp har du ett övergripande ansvar för att leda projektteam bestående av flera olika funktioner inom organisationen. Du planerar, strukturerar, samordnar, verkställer och följer upp arbetsuppgifter inom ditt projekt.

Du har många kontaktytor att förhålla dig till och samarbeta med, både internt och externt. De olika relationerna hanteras med fokus på att bygga dem långsiktigt då projekten sträcker sig över flera år:

Du kommer arbeta med Svenska såväl som utländska kunder.

I din roll ingår att säkerställa att arbetsuppgifter utförs i enlighet med de interna och externa krav som gäller, som driva framtagning, godkännande och implementering av projektspecifika motsvarigheter om så erfordras

Kortfattade arbetsuppgifter

Utifrån projektets huvudtidplan ta fram en upphandlingsplan och en upphandlingsstrategi för respektive identifierad material och tjänst
Fortlöpande följa upp och vid behov revidera plan och/eller strategin
Följa inköpsprocessen och därtill, beroende på projektfas, följa de applicerbara delarna för huvudprojektets processer
Koordinera och fatta inköps beslut i samråd med linjeorganisation
Framtagning, kontinuerlig revidering och uppföljning av resursplan samt förankring med respektive resursägare
Leda, följa upp och fördela arbetet med tilldelade resurser
Budgetera, kontinuerligt följa upp och prognostisera kostnader för material och tjänster
Vid behov vidta och driva korrigerande åtgärder för ovan punkter
Budgetera, kontinuerligt följa upp och prognostisera projekttimmar
Samordning och koordinering med övriga delar av projektet
Säkerställa att nödvändig anpassning av mallar, kommersiella villkor och dylikt görs av berörd funktion
Kontinuerlig avrapportering till huvudprojektledare enligt gällande projektdirektiv
Kontinuerlig informationsspridning till projektresurserna
Vara insatt i de kommersiella delarna av kundkontraktet samt de leverabler som berör materialanskaffning


Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som beskrivs ovan i uppdragsbeskrivningen, du har relevant utbildning samt har svenskt medborgarskap

Tillsvidare anställning, start efter godkänt säkerhetskontroll.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.



Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2023
  • Ansök senast: 30 oktober 2023

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024