OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Och vi gör det framgångsrikt, vi växer snabbare än någon annan livsmedelskedja.
Kort om rollen
Är du vår nya administrativa stjärna som tycker om att driva projekt? I rollen som projektledare arbetar du med varierande arbetsuppgifter i en utvecklande miljö på vår inköpsavdelning. Tjänsten är ett vikariat med start enligt överenskommelse till och med 29 februari 2024.
Din roll
Som projektledare ingår du i ett team om 8 personer som ansvarar för den dagliga driften inom inköpsadministrationen. I rollen ansvarar du för vår egenrevision där du följer upp och säkerställer att den data som administrerats i våra affärssystem har bearbetats korrekt. Beroende på din tidigare erfarenhet kommer du självständigt eller tillsammans med Teamchefen ansvara för implementering, test och utrullning av nya systemfunktioner, processer och projekt. I din roll tar du fram projektplaner och ansvarar för det praktiska genomförandet, där utbildning och presentationer kan ingå. Du gör projektutvärderingar och följer upp att projektens mål och syfte har uppfyllts.
I rollen är du även delaktig i sortimentsutvecklingen på Lidl, genom att exempelvis sammanställa produktlistor, föra protokoll samt uppdatera dokument. För dina ansvarsområden hanterar du de löpande uppgifterna men driver även det framåtriktade arbetet med att utveckla rutiner och processer. Utöver att ha kontakt med kollegor på de olika avdelningarna har du även löpande kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland och med kollegor i andra länder.
Din profil
Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning och söker dig som är en driven och analytisk person som självständigt kan ta ansvar för att driva en idé till avslut. Du finner dig enkelt tillrätta i olika sammanhang och har lätt för att samarbeta, vilket underlättas av att du är lösningsorienterad och mån om att hålla deadline. Du har en mycket god känsla för siffror och detaljer samt är van vid att arbeta med stora datamängder. Office-paketet behärskar du obehindrat, framförallt Excel.
Du trivs med att tala inför grupp och förmår förmedla ett bitvis komplext innehåll så att budskapet når fram till var och en. För tjänsten är det nödvändigt att du kan uttrycka dig obehindrat på såväl svenska som tyska både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och kvalificerat administrativt arbete.
Vi erbjuder
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart, tillsammans och ha kul. Eftersom vi växer, kan du växa. Snabbt. Inom din roll, eller mot en annan. På samma plats, eller någon annanstans. Inom butik, lager, kontor. Lokalt, nationellt eller globalt. Vi stöttar dig på din resa mot mer ansvar och nya utmaningar.
Du blir del av ett stort team där alla kavlar upp ärmarna och hjälps åt. Ibland hittar du oss på vårt toppmoderna huvudkontor, där vi har tillgång till gym och härligt rabatterade priser i restaurangen. Men givetvis är vi också en flexibel arbetsplats med möjlighet till hybridarbete. Som övriga förmåner har du allt från friskvårdsbidrag och medarbetarrabatt i våra butiker till bra semestervillkor samt tillgång till mängder av erbjudanden via vår förmånsportal. Självklart omfattas du också av kollektivavtal. Vi möjliggör en rättvis lönesättning inom företaget genom ett icke-diskriminerande lönesystem. Vid fackliga frågor kontakta Unionens lokala fackklubb via e-postadressen; unionenklubb_hk@lidl.se
Vill du vara med på vår resa?