Projektledare innesäljteam

Projektledare innesäljteam

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu förstärkning i vårt innesäljteam på Lindholmen!
Energi och glädje smittar av sig! Vi vill att du smittar oss och våra gäster!
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi ägs av Chalmers Studentkår och går därför till jobbet i syftet att skapa nytta och service för dem!
Vi söker dig som ska ta våra kunder med storm på Lindholmen Conference Centre! Kan du känna igen dig i beskrivningen nedan och i våra kärnvärden Pålitlig, Personlig och Passionerad tror vi att detta är en tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
Vi söker en energisk och ambitiös person med en positiv inställning till utmaningar som kommer längs vägen! Du är vårt ansikte mot kunden från inkommande förfrågan, genom planeringen för att sen tillsammans med kollegorna i driftsorganisationen möta, se och ta väl hand om gästerna för konferenser och större projekt såsom internationella konferenser och banketter.
Som Projektledare på Lindholmen Conference Centre kommer du att ha det yttersta ansvaret för våra större och/eller mer komplexa event och konferenser. Du arbetar aktivt med att sälja in dem samt med en trygg hand planera och arbeta med merförsäljning gentemot din kund. Du har redovisningsansvar för dina intäkter och kostnader men också ett ansvar för att kunden rekommenderar oss vidare och vill komma tillbaka! Du arbetar med produktutveckling inom anläggningen för att optimera kundupplevelsen och försäljningen. Som projektledare har du också intern och externt informationsansvar och kvalitetssäkring rörande dina projekt då vi finns i en samverkansmiljö med många intressenter.

Mer konkret kommer du att:
· Hantera inkommande förfrågningar och ansvara för att vi håller en hög servicenivå i den innesäljande verksamheten.
· Tillsammans med kunden, kollegor i drift och produktion samt med samarbetspartners planera genomförandet av konferensen eller eventet.
· Arbeta med merförsäljning
· Internkommunicera och äga ett ansvar för att rutiner hålls
· Vara en del av vårt unika innesäljteam och stötta vår proaktiva säljorganisation vid behov
· Ansvara för fakturering och återbokning.
· Projektredovisning
Arbetstiden är främst förlagd dagtid under veckans alla dagar inklusive helger där kvällsarbete kan förekomma.


Kvalifikationer
En stor social kompetens är nödvändig då du kommer att ha många kontakter både med enskilda och grupper, internt och externt. Goda kunskaper i engelska i skrift och tal är ett krav. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet att arbeta i en samverkansmiljö eller har en grundläggande förståelse kring olika typer av möten och konferenser inom både näringsliv och akademi.
Du bör ha arbetat med projektledning eller innesälj i en större verksamhet inom restaurang/service/konferens. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning/kundrelationer och om du har arbetat med Caspeco Business Control. Som person är du trygg i dig själv med karaktär av stark drivkraft, ambition och fokus på resultat. Vidare är du flexibel, strukturerad och drivs av att skapa bästa lösningen för både kund och oss som bolag.

Du behöver ha lätt för att arbeta i nära samverkan med andra, men arbetet kräver stort eget ansvar och förmåga att fatta självständiga beslut.

Din titel är Projektledare med tyngd på det säljande projektledararbetet men i perioder kan enklare bokningshantering förekomma då du ingår i ett komplett innesäljteam som hanterar allt från restaurangbokningar, cateringbeställningar och enklare konferenser.
Ansök via mail på rekrytering@chalmerskonferens.se senast 2022-10-31
Då vi framöver söker ett flertal tjänster så kommer vi att göra ett urval när du sänt in din cv och är du aktuell för tjänsten kommer vi att kalla till en intervju. I ämnesraden får du gärna skriva Projektledare Lindholmen .

Anställningsform
Tjänsteman.
Lön
Enligt överenskommelse
Tillträde
Enligt separat överenskommelse.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef, vice VD Eva Tobisson, eva.tobisson@chalmerskonferens.se
Besök gärna vår hemsida http://www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
Vi ser fram emot att höra från dig!!

Kontaktpersoner på detta företaget

Köksmästare Johan Edwardsson

Marcus Danielsson
031-7723921
Driftschef Linda Fahlman
031-7723919
Ass.Restaurangchef Maria Liljered Hansson
031-7723952
Köksmästare Anders Holm

Driftschef Linda Fahlman

Köksmästare Peter Olsson

Köksmästare Peter Olsson
031-7723955

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Chalmers Konferens & Restauranger GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

Sven Hultins gata 4
None

Postadress

Sven Hultins gata 4
GÖTEBORG, 41258

Liknande jobb


Event Coordinator till Nordic Capital

Event Coordinator till Nordic Capital

27 november 2024