OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CIDAN Machinery Sweden AB är sedan 1907 ett väletablerat företag inom maskintillverkning, försäljning och service till plåtbearbetningsindustrin. Idag är vi en ledande tillverkare av plåtbearbetningsmaskiner och vår goda tillväxt och lönsamhet möjliggör stora satsningar. Vi marknadsför varumärkena GÖTENEDS, CIDAN, FORSTNER, THALMANN och nuIT över hela världen med USA som största marknad. I Götene finns gruppens huvudkontor, produktutveckling och produktion av maskingradsaxar och kantvikmaskiner, därtill finns etableringar i USA, Österrike, Schweiz, Tyskland, England, Kina och Danmark. Gruppen har drygt 300 anställda och omsätter cirka 950 Mkr.
Se mer information på www.cidanmachinery.se.
I takt med verksamhetens fortsatta tillväxtresa söker vi nu en Projektledare inom affärssystem som bidrar till CIDAN:s fortsatta utveckling. Här erbjuds du en spännande och självständig roll med tydliga utvecklingsmöjligheter hos ett expansivt, internationellt bolag - välkommen med din ansökan!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Projektledare inom affärssystem är du CIDAN Machinery gruppens projektledare och koordinator avseende gruppens affärssystem och till viss mån kringsystem som CRM. Detta är en global roll där du leder och håller ihop förbättringsarbeten och utveckling av de olika funktionerna i affärssystemet och är kontakten med vår leverantör. Du har även nära dialog med våra dotterbolag i Österrike, Schweiz, Tyskland och USA gällande projekt i systemet. Då det är en ny roll innebär det att du kommer få stora möjligheter till att forma och skapa strukturer själv med stöttning av närmsta chef.
Din profil
För att passa i rollen tror vi att du har en högskoleexamen inom IT eller motsvarande. Vad gäller tidigare arbetslivserfarenhet värdesätter vi erfarenheter av projektledning och kunskap i Azure, MS SQL och andra databaser. Har du arbetat som superuser eller har erfarenhet av produktionsplanering inom tillverkningsindustrin är det ett stort plus, även kunskap inom affärssystemet Jeeves är meriterande. Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, övriga språkkunskaper som tyska är meriterande. Bor du på distans ser vi gärna att du är öppen för pendling då det också krävs att man är på plats i Götene till och från.
Som person är du drivande och analytisk i både operativt och strategiskt arbete. Framförallt innehar du en kommunikativ- och pedagogiskförmåga och är lyhörd samt empatisk i alla situationer, du har en ständig nyfikenhet i att vilja förbättra och effektivisera företagets arbete. Vidare är du en person som ser helhetsbilden, är logiskt tänkande och ser samband, då du arbetar i en internationell miljö är det också viktigt att du är anpassningsbar har lätt för att skapa goda och långsiktiga relationer med din omgivning.
Din ansökan
I den här rekryteringen samarbetar vi med OnePartnerGroup. Vid frågor eller mer information vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Julia Hillerström på 079-073 48 97 eller julia.hillerstrom@onepartnergroup.se.
Då vi inte tar emot ansökan via mail hänvisar vi dig till att söka via annonsen. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, därför är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om OnePartnerGroup
Vi på OnePartnerGroup jobbar med rekrytering och bemanning utifrån vår största drivkraft–att se dig lyckas och nå dina mål på både kort-och lång sikt. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig, oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. Med en lokal förankring på ett 50-tal orter, från Malmö i söder till Kalix i norr, finns vi nära dig. Utifrån ett brett kontaktnät och med en god lokalkännedom erbjuder vi ett stort utbud av lediga tjänster som kan passa dig, inom flera branscher. Välkommen till Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag du också.
Varmt välkommen till www.onepartnergroup.se