OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i början av din projektledarkarriär och har drivit projekt inom digitalisering eller IT? Gillar du att arbeta i projekt och vill arbeta i framkant på ett företag som brinner för förbättring och där goda utvecklingsmöjligheter finns? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
Om rollen
Accountor vill ligga i framkant när det gäller användning av teknik för att stödja våra affärsprocesser och skapa goda kundupplevelser. Vi söker därför en projektledare som vill vara med och driva projekt inom IT och verksamhetsutveckling för att bygga och implementera vår digitala strategi. Du kommer ansvara för att planera och genomföra projekt av digitala lösningar som kan utveckla, förbättra, automatisera och öka kvalitén i våra arbetsprocesser.
I rollen som projektledare kommer du att vara med från start i att planera, driva och implementera harmoniseringen av våra digitala verktyg. Du kommer att driva olika typer av projekt, både mindre och större.
Främsta arbetsuppgifter:
Planera, prioritera och leda projekt inom digital transformation.
Planera och säkerställa leveranser.
Rapportera och följa upp projektet till svenska ledningsgruppen och i vissa fall även den globala styrgruppen.
Ansvarar för resursplanering och kommunikation.
Budgetansvar.
Vem är du?
Du får gärna vara i början av din projektledarkarriär, men du ska ha något års erfarenhet av att driva projekt sedan tidigare eller ha arbetat med verksamhetsnära IT-relaterade projekt. Du har erfarenhet av att arbeta med projekt och system nära kund, och förstår vikten av goda kundrelationer. Du har erfarenhet att själv starta upp, driva och skaffa förutsättningar för ditt projekts framdrift.
Som person är du är driven, ansvarstagande, analytisk och resultatorienterad. Du har också förmågan att bygga relationer och skapa engagemang. Att du är lösningsorienterad och handlingskraftig är en självklarhet för ditt sätt att agera i vardagen. Vidare har du ett intresse av att använda ny teknik, har en processförståelse samt gott affärsmannaskap.
Nyckelkompetenser:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT, teknik eller administration.
God förståelse för gränssnittet mellan affärsprocesser och teknik.
Goda kunskaper i tal och skrift i svenska och engelska är ett krav.
Det är meriterande med kunskaper inom redovisning, lön eller andra ekonomifunktioner.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi mer än 300 anställda med kontor på flera olika orter. Vårt erbjudande är att hjälpa våra kunder att dra fördelar av digitaliseringen kring redovisning, lön och HR för att deras verksamhet ska utvecklas, växa och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror, vi engagerar oss i människor, vi bryr oss om varandra och vågar visa känslor. Med vår idé kring ledarskap utvecklar vi inte bara våra kunder utan också oss själva.
Ansökan
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att få en ny härlig kollega. Vi gör urval och intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor vänligen kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist; jessica.petersson@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!