Projektledare inom el

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Som projektledare inom el ansvarar du för projektets tekniska kvalitet, det ekonomiska resultatet, att fullgjord dokumentation finns samt har ett ansvar för arbetsmiljön. Rollen har varierande arbetsuppgifter som innefattar bland annat arbetsledaransvar, ansvaret att följa upp projektet samt korrigera nödvändiga åtgärder och upprätthålla goda kundrelationer. Du avlägger rapporter och får stöd av avdelningschefen i organisationen. Du ansvarar själv för resurser och har stora möjligheter att påverka projektet.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

- Leda och fördela arbetet
- Köpa in och göra avrop av material, utrustning och tjänster
- Ansvara för att rätt resursmängd finns på plats
- Lämna anbud och förhandla ÄTA
- Attestera tidrapporter
- Med utgångspunkt från entreprenadavtal ansvara för projektets tekniska och ekonomiska genomförande, dokumentation samt tillse att företagets system för kvalitet, miljö - och arbetsmiljöfrågor följs
- Regelbundet redovisa framdrift och finansiell status på projektet jämfört med plan
- Aktivt arbeta för merförsäljning
- Genomföra utvecklingssamtal med montörer i projektet

Kvalifikationer:

Du som söker ska ha följande erfarenhet:
- Examen inom ett tekniskt område
- Tidigare erfarenhet av att leda arbete
- Minst 2 års branscherfarenhet och god branschkännedom
- Kunskap inom entreprenörsjuridik och om kollektivavtal
- Ha övergripande kunskap inom ekonomi

Personliga egenskaper:

Vi ser gärna att du som söker ska vara resultatinriktad, aktivt arbeta efter uppsatta mål, vara affärsmässig och vara bekväm att utföra förhandlingar och upphandlingar. Du ska brinna för att ha ett gott ledarskap och leda projektet framåt både genom att framgå med gott exempel samt med bra kommunikationsförmåga. Du ska inte vara rädd för att framföra dina åsikter och vara engagerad och intresserad av ditt arbete och föra ditt team framåt.

Om arbetsgivaren:

Vår kund är en av nordens främsta leverantör av installations- och servicetjänster inom energi, värme, vatten och luft som erbjuder stora utvecklingsmöjligheter i karriären.


Du som söker ska ha följande erfarenhet:
- Examen inom ett tekniskt område
- Tidigare erfarenhet av att leda arbete
- Minst 2 års branscherfarenhet och god branschkännedom
- Kunskap inom entreprenörsjuridik och om kollektivavtal
- Ha övergripande kunskap inom ekonomi

Personliga egenskaper:

Vi ser gärna att du som söker ska vara resultatinriktad, aktivt arbeta efter uppsatta mål, vara affärsmässig och vara bekväm att utföra förhandlingar och upphandlingar. Du ska brinna för att ha ett gott ledarskap och leda projektet framåt både genom att framgå med gott exempel samt med bra kommunikationsförmåga. Du ska inte vara rädd för att framföra dina åsikter och vara engagerad och intresserad av ditt arbete och föra ditt team framåt.

Hur du ansöker:

Du söker denna tjänst via CV databas på barona.se.

Vid frågor kan du kontakta oss på 08-52520500 eller på e-post info@barona.se

Om Barona:

Barona är ett internationellt bemannings- och rekryteringsföretag vars ambition är att utveckla och förenkla rekryteringsprocessen. Vi erbjuder våra kunder unika bemannings-, rekryterings- och HR-lösningar. Barona Sverige är en del av Barona Group som etablerades i Finland för 15 år sedan och idag finns även i Norge, Danmark, Polen, Ryssland, Estland och Spanien. 2015 skapade vår verksamhet drygt 14 000 nya jobb och omsatte 250 miljoner euro. Barona erbjuder sina konsulter arbetsmöjligheter i alla situationer i arbetslivet och du som arbetssökande når arbetsgivare runt om i hela Europa.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona;

Sammanfattning

Postadress

Bryggargatan 10
STOCKHOLM, 11121

Liknande jobb


Distributionselektriker till Upplands Energi

20 november 2024