OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är projektledning ett attraktivt yrke för dig? Stimuleras du av att koordinera och projektera? Har du ett affärssinne? Tycker du om att få ihop team och pricka av saker?
Projektledning inom eldistribution är ett spännande och utvecklande arbete där du ska vara duktig på att hålla i trådarna och styra projektet med ett bra affärstänk! Prickar annonsen just dig rätt -
Tveka inte då att söka tjänsten redan idag då tjänsten ska tillsättas omgående! Eller tipsa om en lämplig projektledarvän.
Dina arbetsuppgifter
Som projektledare består dagen av just projektledning inom eldistribution, det innefattar kontakter med beställare, montörer och inhyrda underentreprenörer, även kontakter med leverantörer är vanligt förkommande.
Du koordinerar projektet, ute på projektområden samt via telefon, och håller i trådarna, ser till så deadlines hålls och arbetet blir gjort. Det operativa i projektet sköter montörerna medan det är meriterande om du kan ha förståelse för arbetet och komma med synpunkter. Byggmöten med beställare och utförare sker konstant under dina arbetsdagar.
Du som projektledare har fullt ekonomiskt ansvar för dina projekt och prognosgenomgångar kring kostnader och projektet sker löpande med chef. Vidare arbetsuppgifter är kontering av fakturor och beställning av materia till projektet. Arbetet kommer innefatta en hel del resor runt om i Östergötland och förekommande i Småland. Tjänsten utgår från området Linköping, Norrköping och Åtvidaberg där kontoren är belägna. I arbetet är telefon ett flitigt använt arbetsverktyg.
Projekten, kan vara flera projekt samtidigt, består av nybyggnation och ombyggnation av eldistribution, elnät, kraftnät.
Om företaget
Kund levererar underhållstjänster till nät- och energibolag, industrier, kommuner, landsting och entreprenadbolag i hela Sverige.
Deras medarbetare underhåller och bygger elanläggningar och elnät. Kundföretaget utför drift och underhåll av kraftanläggningar för el- och värmeproduktion samt genomför underhållsarbete åt industrikunder.
Din profil
Som projektledare ska du ha god social kompetens och vara engagerad i ditt projekt samt med dina medarbetare/samarbetspartners. Ditt team består av ett flertal personer som du ska hålla samman och koordinera. Du ska vara driven att komma framåt i projektet och vara proaktiv - agera och ta beslut. Du är tydlig, synlig och modig och har viljan att hålla ihop projektet och teamet. Därför är det också viktigt att du är lyhörd på medarbetare, leverantörer och beställare.
Som projektledare behöver du kunna ha många bollar i luften och därför bör du vara flexibel och ha en entreprenör i dig. En som kommer på nya sätt att tänka och lösa uppgifter. Du ska ha ett affärstänk och vara medveten om kostnader och ekonomiska aspekter.
I rollen som projektledare ska du trivas och vilja vara den som styr projektet i rätt riktning och har koll på projektets delar.
Därför letar vi efter dig som har ett par års (1-3) erfarenhet av projektledning.
Utbildning är inget krav men meriterande med elbakgrund och förståelse/erfarenhet av eldistribution (elnät, luftlinjer, kablar, kraftnät).
Skallkrav:
- B körkort
Meriterande:
- Par års erfarenhet av projektledning
- Arbetat/läst Entreprenörskap, affärsmannaskap, ekonomi
- Erfarenhet från eldistribution
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Höst/Sep.
Villkor: Heltid, Lön efter överenskommelse
Tjänsten ska tillsättas omgående så skicka in din ansökan redan idag, eller tipsa om en vän! Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Lindgren
Gorjana Dubovina
0704 44 97 84
Ida Lundblad
0707-66 19 76
Gustaf Hesslegård
Linn Hansson
Ineta Broxe
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Tobias Lindgren
0735 - 16 89 97
Patrik Gustavsson
Caroline Stjerna