OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Projektledare fastighetsautomation
Till Building Technologies med placering i Norrköping söker vi en projektledare inom fastighetsautomation.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
Som projektledare kommer du att leda kundprojekt inom fastighetsautomation och energieffektivisering till våra kunder i regionen. Du kommer att tillsammans med ditt projektteam driva projektet från uppstart till överlämning av färdigt projekt till våra kunder och serviceavdelningen inom Siemens. Du har även ett nära samarbete våra säljare under försäljningsfasen av våra lösningar.
Du har ekonomiskt ansvar för projekten och är kontaktperson mot kunder, leverantörer, medlemmar i projektteamet samt en rad externa och interna intressenter.
Som projektledare deltar du på bygg-, leverantörs-, kontraktsparts- och kvalitetsmöten.
Du ansvarar för samordning, resursplanering och styrning av samtliga aktiviteter i projektet så att det blir utfört på bästa sätt inom fastställd kontrakts-, kostnads- och tidsram.
Du driver projekt enligt Siemens globala projektprocess PM@Siemens, säkerställer leveranser, upprättar och följer projekten i våra planeringsverktyg samt kontinuerligt rapporterar utvecklingen av projekten.
Vad krävs av mig?
Du har minst tre års arbetslivserfarenhet från fastighetsautomation, energieffektivisering, styr- och reglerteknik, elinstallation eller annat närliggande tekniskt område. Flerårig erfarenhet som projektledare för närliggande tekniska projekt kan ses som likvärdigt meriterade. Du har troligen en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, högre utbildning är meriterande.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en roll som projektledare där du har vana av förhandling och trivs med att diskutera såväl affärsmässiga som tekniska lösningar. Även ekonomisk erfarenhet i form av projektbudget, kalkyler, tid- och resursplanering och entreprenadjuridik är meriterande för tjänsten.
Vi värdesätter dina goda ledaregenskaper och din förmåga att skapa entusiasm, engagemang och framgång hos dina projektmedlemmar.
Rollen innebär att du kommer få många kontaktytor internt så väl som externt där din förmåga att kommunicera, bygga förtroende är viktigt.
Du har stora möjligheter att själv driva och planera ditt arbete vilket gör att vi ställer krav på att du är självgående, strukturerad samt trivs med att hantera många olika parallella uppgifter och projekt i olika faser.
Du kommunicerar med enkelhet i tal och skrift på både svenska och engelska. Du är van att arbeta med datorer som hjälpmedel och kan hantera system för projektgenomförande och ekonomisk uppföljning.
Tjänsten innebär resor till våra projekt och kunder i regionen varför körkort är ett krav i tjänsten.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan på siemens.se/jobb (refnr 193149) så snart du har möjlighet, dock senast den 22:e juni 2015. Kontakta gärna rekryterande chef Roland Josefsson, 011-440 63 64, 0708-71 86 71 om du vill veta mer om tjänsten. Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta Soja Olson, HR, 0725-11 02 39.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: facket.se@siemens.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Magnus Andersson
08-578 412 55
Facklig Representant
Försäljningschef Magnus Larsson
070-871 88 52
Rekryterare Erik Dahlberg
08-728 13 52
Chef Sven Weslien
070- 728 19 58
Rekryterare Erik Dahlberg
070-728 13 52
Facklig Kontakt
Chef Hans Engberg
031-7768668
Chef Jan Hintze
070-7281248
Chef Mikael Holmberg
044-780 31 44