Projektledare inom iFenix affärssystem

Projektledare inom iFenix affärssystem

Arbetsbeskrivning

Som projektledare hos oss leder, coachar, arbetsfördelar och ansvarar du för att dina projekt levereras enligt tidplan och i linje med uppsatta mål. Projekten kan vara både interna utvecklingsprojekt såväl som projekt som initierats av någon av våra kunder. 
 
Om arbetsuppgiften

• Att leda, coacha, arbetsfördela och ansvara för de projekt som blivit dig tilldelade av organisationen. Du säkerställer att utkomsten av projekten ligger i linje med de mål som beslutats av bolagets ledningsgrupp.
• Att kontinuerligt följa upp och analysera dina projekt och rapportera löpande till aktuell uppdragsgivare.
• Att ta fram underlag och följa upp kostnadsbilden på projekt samt ta fram underlag inför budgetering och investeringar.
• Du är en aktiv och operativ deltagare i projekten.
• Du för dialog och arbetar med kravställning mot leverantörer.
• Du säkerställer att dokumentation underhålls och är uppdaterad. 
• Proaktivt arbetar du fram förslag som förbättrar effektiviteten i bolaget och bidrar till ökad lönsamhet och kundnöjdhet.
• Proaktivt arbetar du för att optimera kundernas användning av iFenix affärssystem.
• Du understödjer bolagets ledningsgrupp genom rådgivning vid behov.
• Du säkerställer kompetensöverföring av verktyg, metoder och system till organisationen genom internutbildning och aktivt deltagande på lokala och regionala sammankomster efter överenskommelse med uppdragsgivare.
• Tillsammans med övriga avdelningar är du behjälplig vid implementation av nya funktioner i iFenix affärssystem.
• Du är behjälplig vid test av nya funktioner i iFenix affärssystem.

Personalansvar
Som projektledare ingår ej något formellt personalansvar i rollen. Under pågående projekt kan du dock ansvara för tillfälliga projektmedlemmar. Det är då projektledarens ansvar att skapa förutsättningar för ett gott samarbete och du kan vid behov behöva coacha projektets medlemmar. Under pågående projekt är det viktigt att:



• Du är tydlig i din kommunikation
• Du kommunicerar enligt bolagets värderingar, policys, mål och krav.
• Du leder och motiverar genom att föregå med gott exempel.
• Du introducerar projektmedlemmar och följer upp deras individuella prestationer och ansvarar för att varje medlem får rätt förutsättningar och information som är nödvändig för att nå projektets mål.

Krav på erfarenhet & kompetens
Du har tidigare erfarenhet som projektledare eller verksamhetsutvecklare, det är extra meriterande om detta varit med inriktning mot affärs- och/eller ekonomisystem. 
 
Dina egenskaper
Du är en teamplayer som gillar utmaningar och utveckling av ny teknik. Du tar eget ansvar för dina arbetsuppgifter och kan självständigt driva arbetet framåt i dialog med dina medarbetare. Du är en god kommunikatör och är bra på att skapa och vårda relationer till kunder och medarbetare.

Vi erbjuder
Genesis IT erbjuder anställning på ett ekonomiskt stabilt företag med ambitioner att utvecklas och ta större marknadsandelar.

I övrigt erbjuder vi:
Kollektivavtal
Privat sjukvårdsförsäkring
Friskvårdsbidrag
Fri parkering i anslutning till arbetsplatsen
Tillgång till eget gym nära arbetsplatsen
Tillgång till eget aktivitetscenter/relax nära arbetsplatsen
 
Anställningsvillkor
Heltid, flexibel arbetstid, vardagar mellan 6 - 18
Tills vidare anställning, provanställning 6 månader
Fast lön med individuell lönesättning
Start enl. ök
 
Övrigt
Läs gärna mer om Genesis IT på www.genesis.se.
 
Intresserad?
Skicka gärna in din ansökan snarast möjligt då vi rekryterar löpande.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Nicklas Thorén på 010 27 27 200 eller e-post nicklas.thoren@genesis.se 
 
Varmt välkommen med din ansökan



Genesis IT är en av Sveriges ledande leverantörer av molnbaserade affärssystem, tjänster och IT-driftslösningar. Bolagets egenutvecklade plattform möjliggör innovativ, tillförlitlig och kostnadseffektiv IT- hantering. Huvudprodukten, iFenix, är ett komplett abonnemangsbaserat affärssystem för företag och kedjestrukturer. iFenix erbjuder förutom affärssystemsfunktioner (ERP), ekonomifunktioner och beslutstöd även integrerad webb med e-handelslösning, mobilitet och flerföretagsstöd. Genesis IT grundades 1998, har cirka 40 anställda och huvudkontor i Luleå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Patrik Liljegren
0102727311
Kommunikationschef Pierre Törnkvist
0703125890
Rasmus Andersson
0102727317
Maria Kihlström
0793-37 07 27
Maria Kihlström
010-2727324
Maria Kihlström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Genesis IT AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 28 oktober 2022

Besöksadress

Hemvärnsgatan 9
None

Postadress

Hemvärnsgatan 9
SOLNA, 17154

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

Projektledare som stöttar andra projektledare

Projektledare som stöttar andra projektledare

23 december 2024

23 december 2024