Projektledare inom Inköp

Projektledare inom Inköp

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Projektledare inom Inköp, Uppdraget ger en fantastisk möjlighet för dig som vill ge din karriär en skjuts i rätt riktning i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.

Drivs du av att leda och koordinera? Trivs du i en internationell projektmiljö med högt tempo, snabba vändningar och som kräver stort ägarskap i arbetet? Då kan du vara personen vi söker.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Inköpsavdelningen är inne i en spännande förändringsfas. Vårt ansvarsområde växer och efterfrågan på vår insats ökar hela tiden. Vi behöver därför förstärka vårt team så att vi kan möta våra kunders behov samt fortsätta arbetet med att bli den bästa inköpsorganisationen.

Vi söker nu en person som har ett stort intresse av att utveckla sin egen förmåga, engagera sig i utvecklingen av rollen och även av inköpsorganisationen i stort. Vi behöver dig som kan agera ambassadör för inköps fokusområden. Vi behöver dig som värdesätter att jobba i ett lag snarare än på egen hand och som sätter lagets prestation framför din egen. Vi vill att du är med och utvecklar våra arbetssätt och inköpsstrategier tidigt i våra säljprojekt och ta det till nästa nivå.

Som Projektledare ansvarar du bland annat för:

- Koordinera och leda inköps aktiviteter för att maximera nyttan i våra sälj- och leveransprojekt.
- Analysera tekniska och kommersiella villkor och fastslå en inköpsstrategi i respektive projekt.
- Säkerställa att projektspecifika krav uppfylls i förhandlingar med leverantör.
- Aktivt utmana organisationen i kostnadsbesparande åtgärder för projekten.Verksamhet & befattning.

Din profil

- Du är positiv och med god samarbetsförmåga.
- Du är kommunikativ och affärsmässig.
- Du är van att leda och självständigt driva arbete som projektledare.
- Flytande engelska i tal och skrift.
- Du kan ha såväl teknisk som kommersiell bakgrund.
- Du har en relevant högskoleutbildning och/eller arbetslivserfarenhet

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på cecilia.alegria-furberg@unikresurs.se eller på

073-9252586

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2020
  • Ansök senast: 6 maj 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024