OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta klivet in en fartfylld bransch med spännande, gröna projekt! Nordomatic söker efter en projektledare till deras avdelning Integration och vill ha med dig på tåget. Om du är van att hantera större projekt inom el, ventilation och rör med fokus på kvalitativ leverans är det här tjänsten för dig!
OM TJÄNSTEN
Nordomatic är ett svenskgrundat företag som idag är den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomationsbranschen. Med sin specialisering inom "smart buildings" och energieffektivisering levererar de högteknologiska lösningar till större fastigheter och entreprenader för att bidra till den gröna, hållbara omställningen.
I rollen som projektledare på Integration arbetar du med olika typer av entreprenader och projekt. Du ansvarar för helheten vad det gäller projektgenomförande, ekonomisk uppföljning och kunddialog. Det är av vikt att du har kunskap och förståelse för entreprenadjuridiska frågor för att kunna hantera förhandlingar och kravställningar i dialog med Nordomatics kunder. Vidare är du en representant för Nordomatic på respektive projekt vilket förutsätter att du på ett karismatiskt och tydligt sätt leder arbetet tillsammans med dina kollegor.
Du erbjuds
- Ett fartfyllt arbete i en framtidssäkrad bransch
- En långsiktig tjänst på Nordomatic som är certifierat Karriärföretag
- En konsultchef som är mån om din personliga och professionella utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Planering av projektgenomförande och tillhörande budget
* Upphandling av tjänster och material
* Progressrapportering till enhetschef och uppföljning med projektgrupp
* Leverans av relevant dokumentation i förhållande till projekt
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet som arbetsledare, projektledare eller platschef inom el, ventilation och rör
- Har goda kunskaper inom entreprenadjuridiska avtalsfrågor (AB04/ABT06)
- Har erfarenhet av ekonomisk uppföljning
- Innehar B-körkort
- Flytande i svenska och engelska, då bägge språken förekommer i dialog med kunder och dokumentation
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet att arbeta med styr-och övervakning
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi förväntar oss att du är en van ledare och kan hantera tuffa förhandlingar och hantera intressekonflikter. Det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation gentemot andra och kan agera lugn och saklig i stressiga situationer.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Nordomatic är en specialiserad tillväxtkoncern med fokus på 'smart buildings' och energieffektivisering i större fastigheter. Verksamheten startade 1967 och är idag den ledande, oberoende partnern inom fastighetsautomation. Koncernen är verksam i Sverige, Danmark och Norge. I Sverige finns kontor på 11 platser i landet. Nordomatics huvudkontor ligger i Stockholm/Globen. Sedan 2017 är Nordomatic ett certifierat Karriärföretag. Lär mer om dem på www.nordomatic.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231