OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för automation och har tidigare arbetat som projektledare eller Scrum Master? Gillar du att arbeta agilt och i framkant på ett företag som brinner för förbättring och där goda utvecklingsmöjligheter finns? Då tror vi att vi har en tjänst som skulle passa dig perfekt!
Accountor vill ligga i framkant när det gäller användning av teknik för att stödja våra affärsprocesser och skapa goda kundupplevelser. Vi söker därför en projektledare eller Scrum master, med erfarenhet av Lean, inom området intelligent automation. Du kommer ansvara för att föra arbetet vidare inom bland annat Robotic Process Automation (RPA) samt att utveckla, förbättra, automatisera och öka kvalitén i våra arbetsprocesser.
Ansvarsområden:
I rollen som projektledare kommer du att arbetsleda ett team som består av Business Analyst’s, RPA-utvecklare och systemansvariga. Du kommer att arbeta tätt intill Product Owners, rapportera till den svenska ledningsgruppen samt även vårt globala Center of Excellente team. Du kommer att leda vårt arbete med att förbättra, automatisera och höja kvalitén på våra arbetsprocesser och detta kommer att ske med hjälp av funktionalitet i befintliga system, Robotic Process Automation (RPA) och LEAN.
Främsta arbetsuppgifter:
Planera, prioritera och leda projekt inom Intelligent automation.
Budgetansvar för löpande RPA arbete.
Planera och säkerställa teamets leveranser för pågående RPA releaser.
Rapportera och följa upp automatiseringsgrad inom organisationen.
Driva och utveckla de agila metoderna i RPA teamet.
Aktivt arbeta med förbättringsarbete och kvalitetssäkring.
Ansvarar för externa konsulter och delvis kommunikation med extern part.
Vem är du?
Vi söker dig som är driven, analytisk och resultatorienterad. Du trivs bäst när du får lösa utmaningar och förbättra system eller processer. Vidare har du ett intresse av att använda ny teknik, har processförståelse samt god affärsmannaskap. Du har förmågan att bygga relationer, leda team och skapa engagemang.
Nyckelkompetens:
Eftergymnasial utbildning, förslagsvis inom ekonomi, IT eller administration.
Erfarenhet från projektledning och förändringsledning.
Erfarenhet från att arbeta Agilt (Scrum och LEAN).
God förståelse för gränssnittet mellan affärsprocesser och teknik.
Intresse för automation, gärna från RPA (vi använder UiPath).
Kunskaper inom redovisning, lön eller andra ekonomifunktioner är meriterande.
Goda kunskaper i tal och skrift både i svenska och engelska är ett krav.
Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 280 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror – vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Ansökan
Låter det intressant? Så kul! Vi ser fram emot din ansökan. Skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Vid frågor så är du välkommen att kontakta Jessica Petersson, Talent Acquisition Specialist, jessica.petersson@accountor.se
Mer nyfiken?
Du kan även läsa mer om hur det är att jobba hos oss på vår webbsida eller lär känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram!