OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms universitet söker
Projektledare inom kommunikation
Ref.nr SU FV-2.3.1.7-0070-14. Sista ansökningsdag 2014-01-29.
Stockholms universitet och KTH söker gemensamt en projektledare för det gemensamma forskningskommunikationsprojektet Crosstalks. Målet med Crosstalks är att attrahera internationell talang till lärosätena och stärka kännedomen om lärosätena globalt.
Arbetsuppgifter
Huvudsaklig arbetsuppgift är att för Stockholms universitets och KTHs räkning projektleda Crosstalks som helhetskoncept. I arbetet ingår att Operativt löpande arbeta med Crosstalks. Samordna ämnen, innehåll och medverkande för Crosstalks och inhämta godkännande av dessa hos lärosätenas kontaktpersoner.
Åstadkomma ökad aktiv spridning av innehåll/inspelat material.
Öka trafiken på Crosstalks webbplats och i andra digitala kanaler såsom twitter. Utveckla den virala marknadsföringen och uppföljningen av varje sändning på webbplatsen, hålla interaktiviteten med Crosstalks på en jämn nivå. Vara ansvarig kravställare gentemot externa leverantörer. Arbetsleda det operativa team med kommunikatörer från båda lärosätena som jobbar med Crosstalks så att uppdraget fullföljs och införa rutiner såsom tidsrapportering. I det operativa teamet ingår personal från respektive lärosäte samt ev leverantörer. Ansvara för att beslutad budget och plan för Crosstalks följs. Ansvara för löpande projektdokumentation i form av planering, mötesanteckningar och beslut samt uppföljning och utvärdering av alla aktiviteter inom Crosstalks. Återrapportering till kontaktpersoner veckovis och till styrgruppen månadsvis.Sammanställa en uppföljande statusrapport i juni 2014 och juni 2015. Ta fram en verksamhetsplan för Crosstalks för 2015.Löpande bedriva omvärldsanalys och föreslå utveckling av konceptet efter 2015.Föreslå ev. utveckling av tekniska plattformar.
Kvalifikationer - Minst 5 års erfarenhet av projektledning och/eller produktionsledning inom kommunikation. Utbildning inom strategisk kommunikation eller digital marknadskommunikation/projektledning eller motsvarande. Goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Erfarenhet av utveckling av och redaktionellt innehåll på webbplatser och i sociala medie-kanaler. Meriterande är internationell erfarenhet av viral marknadsföring, erfarenhet av webbtv/tv-produktioner samt erfarenhet av forskningskommunikation. Viktiga egenskaper är att vara drivande och resultatinriktad mot uppsatta tidplaner och mål och ha lätt att samarbeta med andra då arbetet kräver samarbete inom lärosätena och med externa kontakter och leverantörer.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid tidsbegränsad anställning till och med december 2015 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk i din ansökan. Arbetet innebär arbetstid utanför ordinarie arbetstid i samband med inspelningar.
Upplysningar
Ytterligare upplysningar lämnas av Stockholms universitets kommunikationschef Sofie Mauritzon, 08-162662, KTHs kommunikationschef Åsa Ankarcrona 08-7906183, och av administratör Berit Stockhaus, 08-161055.
Fackliga företrädare vid universitetet är Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST), tfn 08-162000 (vx'') samt Gunnar Stenberg (SEKO) 070-3164341.
Ansökan
Välkommen med din ansökan, märkt Ref.nr SU FV-2.3.1.7-0070-14, senast 29 januari via e-post till: registrator@su.se. Handlingar som skickas elektroniskt bör vara i Word- eller PDF-format.