Projektledare inom logistik

Projektledare inom logistik

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Brinner du för logistik?
Vi söker nu en Projektledare inom Logistik!

Arbetet innebär att du tillsammans med projektledningen i respektive projekt tar fram tidtabeller och gör materialflödesanalyser under genomförandet av projekten.
I arbetet med scheman får du stöd att skapa projektschemat av företagets Senior Project Scheduler (SPS) och sedan är din uppgift att uppdatera schemat successivt samt hantera avvikelser och utföra framstegsuppdateringar.
När det kommer till materialflödesarbete är huvuduppgiften att ha kontroll och visualisera hur materialflödet går för varje gränssnitt. Vidare behöver du tillsammans med projektgruppen hitta lösningar på de utmaningar som dyker upp under projektets genomförande.

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Dagtid med möjlighet att jobba hemifrån.

Din profil
Vi söker dig som helst har en master- eller kandidatexamen i logistik eller mångårig erfarenhet inom området (vi föredrar att få en nyutexaminerad konsult ELLER någon med liknande erfarenhet från arbetet).
Vi ser gärna att du besitter viss specialkompetens inom logistikområdet som kompletterar nuvarande koncern.
Erfarenhet av fraktadministration och skapande av tekniska beskrivningar är meriterande.

Du kommer att arbeta med flera projekt parallellt så du behöver ha förmågan att prioritera och skapa dina egna förutsättningar för att nå dina mål.

Vi söker en analytisk, strukturerad, initiativrik och drivande person. Du är noggrann och kan se helheten men har också förmågan att balansera kundfokus med projektens interna mål.
Det är också viktigt att du kan kommunicera pedagogiskt och tydligt med människor på olika nivåer både internt och externt.
Goda kunskaper i SAP, Qlik Sense eller Primavera är meriterande.


Som person vill vi att du är ansvarstagande, målinriktad, flexibel, positiv, ordningsam och har en god samarbetsförmåga eftersom arbetet sker ute hos våra kunder.
Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar endast de som motsvarar ansökningskraven.

Välkommen med din ansökan idag!

Om Ikett Personalpartner AB
Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän. Främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration.

Som konsult hos Ikett har du möjligheten att söka lokala arbeten och researbeten i Sverige samt Norge. Vi arbetar kontinuerligt för att du och kunden ska trivas så bra som möjligt med varandra och för att era önskemål ska tillgodoses.

Ikett är medlem i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Ikett är certifierat enligt ISO 9001.

Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

För mer information och nyheter, följ oss gärna på:
Facebook: www.facebook.com/ikettpersonalpartner
LinkedIn: www.linkedin.com/company/ikett-personalpartner-ab-as

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ikett Personalpartner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 februari 2024
  • Ansök senast: 15 mars 2024

Liknande jobb


4 november 2024

2 november 2024