OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Till en av våra kunder, en multinationell koncern med högteknologisk produkttillverkning söker vi nu en Logistisk Projektledare inom service. Uppdraget är en fantastisk möjlighet för dig som vill arbeta brett med logistikfrågor i en modern, internationell och framåtsträvande miljö.
Uppdraget är inledningsvis ett uppdrag på ca 5 månader via Unik Resurs med möjlighet till förlängning.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Har du erfarenhet inom logistik och ett intresse för struktur, koordinering och kundrelationer kan du vara just den vi letar efter!
Vår kund söker nu efter en Logistisk Projektledare till projektorganisationen inom serviceenheten med fokus på att leverera och koordinera alla materialleveranser till samtliga inspektioner, modifieringar och stora reparationer över hela världen av verksamhetens produkter. På grund av detta blir dina samarbetspartners många både internt, externt och globalt. I rollen som Logistisk Projektledare arbetar du i en del av ett projektteam där din funktion är rapporterande, planerande och sammanhållande för leverans av delar och reparationer. Arbetet är omväxlande och genom ansvaret som Leveranskoordinator arbetar du men dels långsiktigt och dels kortsiktigt planerade leveranser. Det primära fokuset på kontoret är affärsmässighet, flexibilitet, öppenhet och framförhållning.
Dina arbetsuppgifter:
- Logistisk delprojektledare med ansvar för all materialförsörjning avseende materialleverans, leverans av verktyg och instrument för standardinspektioner alternativt modifieringar och stora reparationer, samt leveransbevakning.
- Agera delprojektledare mot serviceverkstaden vid verkstadsarbeten.
- Ansvar för leveranser och ekonomisk uppföljning och rapportering till projektledare.
- Inom givet ansvarsområde ansvara för löpande dialog med lokalbolag och kund för att säkerhetsställa hög leveranssäkerhet.
- Ansvar för leveranskickoff och koordinering med inköp, verkstad, förråd, packning och spedition.
- Arbeta med ständiga förbättringar och representera leveranskoordineringen i minst ett gränssnittsforum.
Din profil
- Du har ett par års erfarenhet av arbete inom logistik och gärna en utbildning inom det relevanta området.
- Du har goda kunskaper i svenska såväl som engelska
- Du har ett intresse för att förbättra kundrelationer och trivs med att ha en koordinerande roll mot många gränssnitt.
- Du är en lagspelare och har lätt för att jobba inom och över avdelningsgränser. Att arbeta tillsammans med olika professioner är en självklarhet på arbetsplatsen.
- Meriterande är kunskaper i SAP.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Elin Gladh nås på 0769 - 45 34 35 eller på elin.gladh@unikresurs.se
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84