OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation
Har du erfarenhet av projektledning sedan tidigare? Med kompetens inom SAP och Primavera? Då kan det vara dig vi söker! Just nu letar vi efter en projektledare inom logistik till företag i Finspång.
Som projektledare ansvarar du för projektplanering och materialflöde i turbinleveranser. Du arbetar med att upprätta, underhålla och kontrollera projektspecifika tidsplaner. Samt planera, samordna och kontrollera inkommande materialhantering / logistikaktiviteter i projekt från orderanmälan till PM300 (ExWorks).
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden som projektledare inom logistik är:
• Upprätta tidsplaneringsmetoden och samordna dess tillämpning av bolaget, kunder och leverantörer.
• Schemalägga relaterat stöd för underkontrakt före kontraktsförhandlingarna i samordning med projektledaren, tekniska teamledare och inköp.
• Kontrollera tidsplanen, fastställa schemaläggningsanalyser och utarbeta möjligheterna för att mildra förekommande förseningar i samarbete med de tekniska teamledningarna; vid avvikelser ska PM involveras.
• Förberedelse, utvärdering och dokumentation avseende projektets tidsplan, rapportering av anspråksrelevanta frågor gentemot kunden, leverantörer och workshops till projektledaren, kommersiell projektledare och kontraktsledare.
• Schemalagd rapportering för projektförloppsrapporter (t.ex. övergripande tidsplan, kund- och interna vyer, två månader framåt, avvikelser från baslinjen eller föregående rapport).
I ansvarsområden av materialflödet innebär följande:
• Förtydliga och planera logistiska aktiviteter.
• Övervaka teknisk beställning i enlighet med schemat.
• Övervakning av inköptid, beställning och leverantörsleveranser i enlighet med projektplanen tills varorna mottas.
• Övervaka monteringsstatus för projekt i linje med schemat.
• Identifiera proaktivt logistiska risker, förändringar och underlätta lösningar.
• Hantera / koordinera materialutbyte mellan projekt och material som inte behövs i projektet.
• Stäng öppna logistiska objekt för att avsluta projektet.
Din profil
Vi söker dig som har:
• Erfarenhet av projektledning inom logistik.
• God kompetens i SAP och Primavera.
• Goda och kommunikativa kunskaper i svenska och engelska, tal & skrift.
Som person besitter du egenskaper av att vara driven och strukturerad i arbete.
Ansök redan idag!
Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!
Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.
Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;
Cecilia Alegria Furberg och nås på eller på
Väl mött!
Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84