Projektledare inom mark

Projektledare inom mark

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i ett team som skapar samhällsnytta i en utvecklande kommun? Nu söker Tekniska förvaltningen en projektledare med inriktning mark.
Tekniska förvaltningen i Kristinehamns kommun består av 200 medarbetare som arbetar inom fastighet, gata-/park- och fritid, kost, renhållning, stab och VA. Centralt hos oss i den tekniska förvaltningen finns den nya projekt- och styrningsenheten som ansvarar för merparten av kommunens fysiska investeringsprojekt inom fastigheter, infrastruktur, teknisk infrastruktur och samhällsbyggande. Enheten för projekt och styrning behöver nu förstärka organisationen med en erfaren, serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ projektledare med inriktning mark!


ARBETSUPPGIFTER
Som projektledare med inriktning mark kommer du att få möjligheten att arbeta med varierande projekt som genomförs i nära samarbete med berörda parter. Det innebär att du kommer att jobba gränsöverskridande med flera olika förvaltningar och avdelningar inom kommunen.

Arbeten utförs dels av kommunens utförarorganisation dels via entreprenad. Förmåga att etablera och vidmakthålla goda relationer är viktigt i arbetet som projektledare. I din roll som projektledare leder du projekt, stora som små, genom hela processen från upphandling till slutbesiktning och överlämning. Några exempel på projekt som vi genomfört de senaste åren är byggnationen av en ny rondell, en ny stadspark, broar, utbyggnad av kommunalt VA och gator inom exploateringsområden samt omvandlingsområden. I den här tjänsten ingår främst att arbeta med markfrågor.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har högskoleexamen, gärna med teknisk inriktning, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du behöver ha mångårig erfarenhet som projektledare inom mark. Det är också en fördel om du har erfarenhet av upprättande av förfrågningsunderlag och bygghandlingar samt upphandlingar enligt LOU och gärna även LUF.

Arbetet innebär såväl skriftliga som muntliga kontakter med andra myndigheter. Goda kunskaper i svenska språket är därför ett krav. Även körkort, B-körkort, är ett krav för att kunna göra platsbesök inom kommunens geografiska område. Du är en serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ person med kompetens att hantera information av olika slag. Uppdraget ställer stora krav på struktur, ordning och reda.

Förmågan att på egen hand söka information för att hantera olika frågor, samt för den egna utvecklingen är en självklarhet. Arbetet ställer stora krav på samarbetsförmåga, att vara självgående, att kunna hantera stressfulla situationer, att leverera resultat i utsatt tid och vara kvalitetsmedveten. Det är mycket meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd verksamhet och kommunal organisation.
Kommunen använder sig av MS-Office och arbetar i Teams. Erfarenheter och kunskaper inom detta område tillsammans med kunskap inom CAD är meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Kristinehamns kommun är en arbetsplats med många medarbetare, som i sin tur genom arbete inom olika verksamheter möter många av kommunens invånare.

Vi arbetar för ett framgångsrikt ledar- och medarbetarskap genom dialog och samarbete. Arbetsmiljön påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar för att bidra till en god arbetsmiljö och kommunikation. Våra ledord för medarbetarskap är delaktighet, ansvarstagande och kompetens vilket vi tror bidrar till en positiv och hälsosam arbetsmiljö som ger kraft, energi samt arbetsglädje på jobbet.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Sammanfattning

Liknande jobb


21 november 2024