Projektledare inom marknadsföring

Projektledare inom marknadsföring

Arbetsbeskrivning

I en ständigt föränderlig logistikbransch så identifierar vi på Bring oss som den stora utmanaren. Genom att testa nya idéer och utmana gamla sanningar skapar vi leveransupplevelser i världsklass samtidigt som vi gör verklig skillnad i hållbarhetsutvecklingen. Just nu söker vi en Projektledare med inriktning digital marknadsföring som vill vara med i vår tillväxtresa.
Bring är en del av Posten Norge-koncernen, ett av Nordens största logistikbolag. Här är vi indelade i fem divisioner, där den allra största tillväxten sker inom Division E-handel och Logistik. Här ansvarar avdelningen Marketing för all operativ och strategisk marknadsföring inom verksamhetens tjänsteområden. Det övergripande uppdraget för avdelningen är att stötta divisionens strategiska initiativ med kommunikation anpassad till relevanta målgrupper.
Avdelningen består av 10 medarbetare utspridda över Norden men som samarbetar tätt för att säkra en harmonisering och resursfördelning som lämpar sig för målen som ska uppnås. Dessa mål kan exempelvis kretsa kring att öka antalet kvalificerade leads till försäljningsavdelningen, eller kring att skapa marknadsaktiviteter som stärker vår marknadsposition som den grönaste och mest innovativa logistikaktören.  
Ioch med att tjänsten utgår från vårt svenska huvudkontor i Stockholm så hamnar du dessutom mitt i händelsernas centrum med hundratals arbetskamrater inom olika stödfunktioner. Du rapporterar direkt till Kristin Dahl Hoffmann, Divisionsdirektör för Marketing & Sales Exellence.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I den här rollen får du ansvar över att projektleda alla marknadsaktiviteter som ska genomföras för E-handel och Logistik i Sverige. Detta innebär ett totalansvar för att initiera, genomföra, analysera och utvärdera våra taktiska marknadsinitiativ. Som en del av din projektledarroll äger du ansvaret för den årliga marknadsplanprocessen och tillhörande budgetering inom området. Således får du röra dig brett över såväl det operativa som det strategiska fältet.
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du i grund och botten har en kandidatexamen (eller motsvarande) inom marknadsföring/kommunikation. I ryggsäcken har du med dig erfarenheter från att projektleda just marknadsaktiviteter som du också lagt din operativa hand på, exempelvis genom att producera innehållet i en kampanj eller ta fram en marknadsplan. Innanför det området tror vi du har nyttjat dig av digitala plattformar (ex. SoMe) och tillhörande verktyg. Vid vissa insatser så arbetar vi tillsammans med reklambyråer. Därför är det positivt om du tidigare har samarbetat och följt upp leveranser av externa leverantörer.
Slutligen ser vi det som en fördel om du kan bidra med insikter från logistik- och e-handelsmarknaden, det viktigaste är dock att du har ett intresse och vilja att lära dig mer om branschen!
Lika viktigt som dina formella kvalifikationer är dina personliga egenskaper. 
Som projektledare hos oss i Bring avgörs din framgång i hög grad utifrån din förmåga att bygga interna relationer och samarbeta över avdelningsgränserna. Vi söker därför dig med stor social kompetens och med förmåga att anpassa din kommunikation till olika typer av människor. Vidare ser vi att du har en hög genomföringskraft och att du tar dig an uppgifter på ett strukturerat, proaktivt och lösningsorienterat vis. I en marknadsavdelning är vi givetvis beroende av vår kommunikationsförmåga, varpå svenska, i tal och skrift, på en professionell nivå är en viktig egenskap.
Sist men inte minst är det självklart för oss att du kan ställa dig bakom våra värderingar, Att spela för laget, Att ta ansvar och Att vilja mer.
Omfattning och placering
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (100%) som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde sker tidigast i Februari 2022 eller enligt överenskommelse. Din primära placering är på vårt svenska huvudkontor i Västberga, Stockholm. Resor inom Sverige/Norden förekommer.
Rekryteringsprocessen, ansökan och frågor
Vi vill att vår arbetsplats ska vara en spegling av samhället i stort. Därför uppmanar vi alla kvalificerade kandidater till att söka tjänsten. Rekryteringsprocessen kommer innehålla kapacitet- och personlighetstester. Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. Passa på att söka tjänsten redan idag!
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänstens karaktär är du varmt välkommen att kontakta anställande chef, Kristin Hoffman, via kristin.hoffmann@bring.com.  
Om du har frågor kopplade till rekryteringsprocessen kan du vända dig till Jakob Ingemansson, HR-chef på Bring, via Jakob.Ingemansson@bring.com.
Om Bring
Vi på Bring är tillsammans med vårt moderbolag Posten Norge en del av något större, både sett till storlek genom våra drygt 12.000 anställda, men även sett till mission. Som ett av Nordens största logistikbolag är vi medvetna om vårt bidrag till klimatavtrycket, därför är vi fast beslutna om att utmana branschen och sitta i förarsätet när det kommer till att förändra vårt beteende. Det är därför vi har det ambitiösa målet om att alla våra transporter skall köras på el- eller fossilfria bränslen innan 2025, något vi redan har implementerat på samtliga hemleveranser i de nordiska storstadsregionerna. Det är därför vi är stolt nationell beredskapspartner till Röda Korset. Det är därför vi har skalat upp och kunnat fylla en viktig samhällsfunktion genom e-handelstjänster under rådande pandemi. Att kunna bidra till en grön och hållbar omställning i stort såväl som förenkling av de små vardagliga tingen är för oss lika viktigt. Det är vad vi kallar summan av allt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bring Express Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 2 januari 2022

Besöksadress

Bordsvägen 3
None

Postadress

None
JÖNKÖPING, 55652

Liknande jobb


19 december 2024

19 december 2024