OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SGDS Gruppen söker en projektledare till marknadsavdelningen!
Vill du jobba i en expansiv bransch med några av Sveriges starkaste varumärken inom bygg och installation? I rollen som projektledare kommer du att jobba nära SGDS Gruppens olika divisioner och varumärken med planering och genomförande av marknadsaktiviteter i stort och smått. Till våren går vår härliga kollega Sara på föräldraledighet och därför söker vi nu hennes vikarie. Sara arbetar som projektledare, och tillsammans med åtta kollegor – fyra stationerade i Bromma och fyra i Malmö – driver hon många roliga projekt som utvecklar företagets marknadskommunikation. Eftersom vi vill ge dig en bra start och överlämning ser vi gärna att du rycker in så fort som möjligt, du får då arbeta parallellt med Sara.
Dina arbetsuppgifter
Att lyckas i rollen som projektledare handlar till stor del om kreativitet, intresse för massor av olika ämnen, och ett sinne för estetik, struktur och ordning – du titulerar dig som en ”mångsysslare”! I det dagliga arbetet kommer du att produktions- och projektleda marknadsaktiviteter för SGDS Gruppens olika divisioner och varumärken. Det handlar om att agera som spindeln i nätet genom att stötta organisationen i små och stora projekt – i olika kanaler, med olika budskap, till olika målgrupper och med olika syften. Till vardags kommer du bland annat att arbeta med följande:
Projektleda ett par av våra största produktioner, Alterna och Badplatsen, som innebär att leda fotografering, layout, tryck, distribution och löpande aktiviteter i sociala medier, via nyhetsbrev samt många olika säljaktiviteter.Sätta dig in i olika produkt- och affärsområden för att skapa lämpligt material för olika produkter, event, aktiviteter och kampanjer.Driva och utveckla marknadsföring till alla våra leverantörer.Agera byråbeställare och kontaktperson för externa samarbetspartner.Produktionsleda interna och externa samarbetspartner inom grafisk produktion.
Din profil
Eftersom personalen är vår viktigaste tillgång, är projektledarrollen av allra största vikt för oss. Därför söker vi inget mindre än en alldeles enastående kollega till vårt team! Vi ser gärna att du har en utbildning inom kommunikation och några års arbetslivserfarenhet. Bland det viktigaste är ändå att du är en doer med högt driv som gillar att hålla många bollar i luften och som med engagemang och entusiasm kan ta dig an nya uppdrag samt bidra till ett bra samarbetsklimat.
Vi tror att du är i början av karriären och att du har något års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring och kommunikation i en roll som exempelvis marknadskoordinator, kommunikationssamordnare eller produktionsledare. Är du vass på att jobba i parallella projekt, med många kontaktytor samt har du vana av att beställa tjänster från byråer – då är det väldigt bra! Möjligheterna hos oss är många! Meriterande är om du har arbetat i Marketing Cloud och Google Analytics.
För att trivas hos oss har vi märkt att man behöver vara en driven, strukturerad och ordningsam person. Hos oss är det högt tempo, med korta beslutsvägar och högt i tak. Så det är bra om du är serviceinriktad!
Om SGDS Gruppen
Saint-Gobain Distribution i Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel och många spännande dotterbolag. Vi är nästan 3 000 branschkunniga medarbetare, som tillsammans omsätter drygt 16 miljarder och har över 170 etableringar runt om i Sverige.
Vi servar tillsammans över 150 000 kunder regelbundet, duktiga hantverkare inom bygg och installation. För att underlätta våra kunders affärer finns den nybildade SGDS Gruppen AB; där samlas all kompetens för smidiga processer. Detta underlättar för alla våra kunder, som enkelt kan handla allt som behövs oavsett i vilket bolag de är kund eller i vilken bransch de är verksamma. Vi är specialister i samverkan för bättre affärer inom bygg och installation. Integrationen av bolagen i SGDS Gruppen sker stegvis, med start hösten 2021, och inleds med Dahl och Optimera.
Vad händer nu?
Vi tar inte emot ansökningar via mejl, du behöver skicka in din ansökan genom annonsen och får i samband med det svara på några korta frågor. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta ansvarig konsultchef Sabina Axelsson, sa@kimm.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta som konsult hos oss, läs mer här. Vi vill att våra medarbetare på KIMM & Wise Professionals ska ha den roligaste tiden i karriären och det gäller såklart även för dig som uthyrd konsult. Vi är måna om att du känner dig som en del av gänget och det berättar vi gärna mer om under processen.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!